Photobucketအမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး (ဗဟို)

Thursday, March 5, 2015

ေျပာခိုင္းတိုင္းမေျပာေစခ်င္ဘူး (ၾဆာေတာ္ေလး)

ေျပာခိုင္းတိုင္းမေျပာေစခ်င္ဘူး
(ၾဆာေတာ္ေလး)
ေမး ။ ။ အခုတေလာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သေဘာထားကြဲလြဲမႈေတြရွိေနပါတယ္။ ပညာေရးဆိုတာဟာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိအေရးပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ ပညာေရးဟာ တိုင္းျပည္တစ္ခုအတြက္ ဘယ္ေလာက္အေရးပါသလဲဆိုတာကို တစ္သီးတစ္သန္႔ စာဖြဲ႕ေနစရာေတာင္ လိုမယ္မထင္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ပညာဟာ လူ႔ရဲ႕စီးပြားဥစၥာပါပဲ။ အတတ္ပညာရွိတယ္။ အသိပညာရွိတယ္။ ပညာဆိုတာက တစ္ခုတည္းေကာင္းေနလို႔မရဘူး။ အတတ္ပညာကိုသာျပ႒ာန္းၿပီး အဲ့ဒီအတတ္ပညာ ဟာ အသိပညာကို ဦးမတည္ဘူးဆိုရင္ မ်က္စိမျမင္တဲ့ ပညာေရးျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါအသိပညာသက္သက္သာျပ႒ာန္းၿပီး အတတ္ပညာကို ကိုယ္စားမျပဳတဲ့ပညာေရးဟာလည္း နားမၾကားတဲ့ပညာေရး ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ပညာဟာ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္အတြက္ သိပ္ကိုအေရးပါ အရာေရာက္ပါတယ္။ ႏွစ္ဖက္ျမင္မွ ပညာအစစ္ပါ။ တစ္ဖက္ကန္းေနရင္ ပညာေရးမစစ္ပါဘူး။
ေမး ။ ။ အခုကြဲလြဲေနတာက မြတ္စလင္ဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ အာရဗီစာသင္ေက်ာင္းေတြကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္ေနၾကတာလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ မြတ္စလင္ေတြကို ႏွိမ္ထားခ်င္တဲ့သေဘာလား။
ေျဖ ။ ။ ဒါကက်ယ္ျပန္႔ပါတယ္။ ႏွိမ္တယ္လို႔သံုးသပ္ရင္ေတာ့ ႏွိမ္တာပဲျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို မ်က္ေတာင္ တစ္ဆံုးၾကည့္ၿပီး ေျပာလို႔မရပါဘူး။ မ်က္စိတစ္ဆံုးၾကည့္ရပါမယ္။ အေျခခံကိုစဥ္းစားရင္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြမွာ အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စိုးရိမ္စိတ္ရွိပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ကိုရမ္က်မ္းဟာ အၾကမ္းဖက္ကိုရမ္က်မ္းဟာ အၾကမ္းဖက္၀ါဒကို သြန္သင္တယ္ဆိုတဲ့ ပထမအခ်က္၊ ေနာက္ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ယေန႔ ကမၻာမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အၾကမ္းဖက္မႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးဟာ အလႅာအရွင္ျမတ္ကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သူေတြ ကိုရမ္က်မ္းကို ျမတ္ႏိုးတန္ဘုိးထားသူေတြဆီ ကေန ျမစ္ဖ်ားခံလာတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥပဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဆင္တစ္ေကာင္လံုးေတြ႕ေနလွ်က္နဲ႔ ဆင္ေျခရာရွာစရာမလိုေတာ့ဘူး ဆိုသလို မြတ္စလင္ေတြရဲ႕ ဇာတိ ပ၀တၱိကို ျမင္ေတြ႕ရာကေန သူတို႔ကို လြတ္လပ္ခြင့္ေပးလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ပါ့မလားဆိုတဲ့စိတ္က တို႔မ်ားရဟန္း၊ သံဃာေတြနဲ႔ ျပည္သူလူထုမွာ အျမစ္တြယ္ေနၿပီ။ ဒီလို သံသယထားရွိမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း မြတ္စလင္ေတြဘက္က ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ပူပန္ေၾကာင့္က်မႈေတြ သူတို႔အေပၚထားတဲ့ သံသယစိတ္ေတြကို ေျဖေဖ်ာက္ေစႏိုင္ေလာက္တဲ့ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ မရွိေသးပါဘူး။ ေအာက္ေျခမြတ္စလင္ေတြကို လွမ္းၾကည့္လိုက္ရင္ အခုထိ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့စ႐ိုက္လကၡဏာေတြနဲ႔ အံ၀င္ခြင္က် မျဖစ္ႏိုင္ေသးတာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ အာရဗီစာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ၾကားတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း စိုးရိမ္စိတ္ရွိပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းေတြက ဆင္းလာတဲ့ကေလးေတြမွာ သင္တန္းဆင္းၿပီးေနာက္ပိုင္း မိဘဆရာသမားကို ႐ိုေသတတ္လာတာတို႔၊ ရတနာသံုးပါးကို တန္ဘိုးထားလာတတ္တာတို႔ရွိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးစိတ္ ၀င္လာတာတို႔လည္းရွိပါတယ္။ ဘာသာေရးစာသင္ေက်ာင္းဆိုတာက ဒီလိုဘဲျဖစ္ရမွာေပါ့။ ဒီလိုကိုယ္နဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ သူတုိ႔အာရဗီစာသင္ေက်ာင္းေတြအေနနဲ႔လည္း လိမၼာယဥ္ေက်းမႈေမြးျမဴေပးတဲ့ ေက်ာင္းေတြ မွဟုတ္ပါ့မလား။ လည္လွီးသတ္ျဖတ္နည္းေတြပို႔ခ်ေနမလား။ အစၥလာမ္ဘာသာမွတစ္ပါး အျခားဘာသာ၀င္ေတြကို လူမ်ိဳး ေရးအရ၀ါးမ်ိဳဖို႔ဆိုတဲ့ မဟုတ္မဟတ္နည္းေတြမ်ား ပို႔ခ်ေနမလားစသျဖင့္ စုိုးရိမ္စိတ္၀င္ပါတယ္။ ဒီလိုစိုးရိမ္စိတ္ေတြအေပၚ အေျခခံၿပီးုျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
တို႔ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းက စာအုပ္ေတြရွိတယ္။ တရား၀င္ပံုႏွိပ္ၿပီးတစ္တိုင္းျပည္လံုးကို ျဖန္႔တယ္။ ပြင့္လင္းတယ္၊ ျမင္သာတယ္။ စာအုပ္ထဲမွာတစ္မ်ိဳး၊ သင္တန္းမွာတစ္မ်ိဳး သင္ၾကားပို႔ခ်တာမရွိဘူး။ မြတ္စလင္ေတြအေနနဲ႔လညး္ ဒီလိုပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါမွ မွ်တတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကိုရမယ္။
ေမး။ ။ တခ်ိဳ႕ကေျပာၾကပါတယ္။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ အေၾကာင္းမဲ့ အစၥလာမ္ေၾကာက္ေရာဂါ စြဲေနၾက တာတဲ့။ ဒီေန႔ေခတ္ထဲမွာ လူမ်ိဳး၀ါးမ်ိဳးမွာကိုပူေနတာေတြ၊ လက္နက္မဲ့နယ္ခ်ဲ႕လာမွာကို ေၾကာက္ရြံ႕ေနတာေတြဟာ အေျခအျမစ္မရွိဘူးလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္းဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ တို႔တိုင္းျပည္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက ေရေျမြကိုအလကားေနရင္း ေၾကာက္ပါတယ္လို႔ဆိုေနတာ မဟုတ္ဘူး ေလ။ ေျမြေပြးကိုေၾကာက္စရာျဖစ္လို႔ ေၾကာက္ပါတယ္လို႔ေျပာေနတာ။ အဆိပ္မရွိတဲ့သတၱ၀ါကိုရမယ္ရွာၿပီး ေၾကာက္ေန တာမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ ဟုတ္တယ္။ တို႔မွားတယ္။ အခုဟာ အဆိပ္ရွိလို႔ေၾကာက္ေနရတာျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းမဲ့ ေၾကာက္ရြံ႕စိတ္၀င္ေနတာမဟုတ္ဘူးေလ။ အစၥလာမ္ေတြမွာ အဆိပ္ရွိတယ္ဆိုတာကေတာ့ တစ္ကမၻာလံုးသိေနတာျဖစ္ လို႔ အထူးတလည္ေျပာစရာလိုမယ္ မထင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေန႔ေခတ္ထဲမွာ ဒီစိုးရိမ္စိတ္ေတြဟာ ေခတ္မမီေတာ့ဘူးဆိုတာ ကေတာ့ လြန္တယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မြတ္စလင္ေတြဟာ ေခတ္ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္း သူတို႔က စနစ္မေျပာင္းဘူး။ လူဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္း သူတို႔ကမူမေျပာင္းဘူး။ ဘယ္ႏိုင္ငံေရာက္ေရာက္ အျခား လူမ်ဳိးအျခားယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ ေရာေႏွာသြားတယ္။ ေနသားက်သြားတယ္ဆိုတာမရွိဘူး။ အျခားလူမ်ဳိး အျခားယဥ္ေက်း မႈေတြကိုပဲ ကေျပာင္းကျပန္လုပ္ျပစ္ၿပီး ေရာေႏွာဖလွယ္ပစ္ၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း လီကြမ္ယူးက လူနည္းစု မြတ္စလင္ေတြဟာ လူမ်ားစုရဲ႕ ဟာမိုနီေတြကို ပ်က္စီးသြားေအာင္လုပ္ႏိုင္တယ္ …လို႔ ဆိုခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ေမး ။ ။ တစ္ခါ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းေတြရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္ေလာက္ အေရးပါသလဲ ဒီေခတ္ထဲမွာ လိုအပ္ေသးလား၊ ဖ်က္သိမ္းသင့္ၿပီလားဆိုတာ ေဆြးေႏြးေပးပါဦး။
ေျဖ ။ ။ တို႔မ်ားတိုင္းျပည္ရဲ႕ မူလဘူတတည္ေဆာက္ပံုက ဒီဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းေတြရဲ႕ အခန္း က႑အမ်ားႀကီးပါ၀င္ပါတယ္။ သိပ္မ်ားမ်ားစားစားေျပာစရာမလိုပါဘူး။ တို႔ငယ္ငယ္က အသက္ ၇-ႏွစ္ေလာက္ေရာက္မွ အစိုးရေက်ာင္းကို တက္ျဖစ္တာပါ။ အစိုးရေက်ာင္းစတက္တဲ့အခ်ိန္မွာ တို႔ကျမန္မာစာအေရးအဖတ္ အေပါင္းအႏႈတ္ အေျမွာက္အစား တတ္ေနပါၿပီ။ ေအဘီစီဒီ ရေနပါၿပီ။ အဲဒါေတြက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကသင္ေပးလိုက္တာပဲ။ ဒါတင္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လက္မႈပညာ ကိုယ္က်င့္တရားပညာနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ သင္႐ိုးေတြ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းေတြ ေတာင္ တို႔သင္ခဲ့ရတာေလ။ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ဆရာ/ဆရာမေတြကိုယ္တိုင္က တပည့္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းကို ယဥ္ေက်းမႈ သင္တန္း လာေရာက္ပို႔ခ်ေပးပါဦးဘုရား … ဆိုၿပီး ပင့္ၾကဖိတ္ၾကတာေတြရွိပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ေက်ာင္းသူ/ ေက်ာင္းသားေတြ ႐ိုင္းလာလို႔ဆိုတဲ့အခ်က္ပဲ။ ဒါဟာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္း၊ ပညာေရးစနစ္ေတြနဲ႔ အလွမ္းကြာသြားၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ လူမႈဆက္ဆံေရးျပႆနာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂၀၁၃-အေစာ ပိုင္းက ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းေတြအတြက္ ဘတ္ဂ်က္တိုးျမွင့္မယ္လို႔ အစိုးရကဆိုခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ တို႔တိုင္းျပည္ဟာ လူယဥ္ေက်းေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့တိုင္းျပည္ျဖစ္တယ္။ ဘာသာတရားအေပၚအေျခခံတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြဆိတ္သုဥ္းလာျခင္းဟာ တိုင္းျပည္က်ဆံုးျခင္းလို႔ တို႔ျမင္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ေက်ာင္းေတြဟာ တို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ သယံဇာတေတြပဲ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းေတြဟာ လူေတာ္ေတြခ်ည္း ေမြးထုတ္ေပးတဲ့ ေက်ာင္းေတြမဟုတ္ဘူး။ လူေကာင္းေတြကိုပါ ေမြးထုတ္ေပးတဲ့ေက်ာင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပန္လည္ၿပီးေဖာ္ေဆာင္ရမယ္။ ပေပ်ာက္သြားလို႔မျဖစ္ဘူး။ ကြယ္ေပ်ာက္သြားေလေလ … တို႔တိုင္းျပည္ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ေလ ေလပဲ။
ေမး ။ ။ အခုထြက္ေပၚလာတဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ေျဖ ။ ။ အားလံုးကေတာ့ ေကာင္းေစခ်င္လို႔ ဥပေဒေတြျပင္ဆင္တယ္။ တစ္ဘက္ကလည္း ေကာင္းေစခ်င္လို႔ပဲ ေရးဆြဲတယ္။ တိုင္းျပည္စုတ္ျပတ္သတ္သြားေအာင္လို႔ လုပ္ေနၾကတာေတာ့မဟုတ္ေလာက္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးဘူးသလိုပါပဲ။ ဥပေဒတစ္ခုဟာ ဟာကြက္ေပ်ာ့ကြက္ရွိမယ္။ ႀကိဳက္သူရွိမယ္။ မႀကိဳက္သူရွိမယ္။ ဒီဥပေဒကိုေဖာ္ေဆာင္သူေတြအေနနဲ႔လည္း အမ်ဳးိသားေရးအုပ္စုေတြရဲ႕ စိုးရိမ္ေသာကကိုလည္း ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေစခ်င္တယ္။ သူတို႔ကလည္း သူတို႔လုပ္တာ အမ်ဳးသားေရးလို႔ယံုၾကည္ၾကမွာပါပဲ။ ဒီေတာ့ လုပ္ငန္းတူသူခ်င္းအတူတူ ဘာသာေရး႐ႈေထာင့္ကလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားေစခ်င္တယ္။ ေဆြရင္းမ်ဳိးရင္းေတြအတြက္ ပထမထားၿပီးလုပ္ပါ။ ဘယ္လိုမွအမ်ဳိးစပ္လို႔မရတဲ့ လူစိမ္းေတြအတြက္ကိုေတာ့ ဒုတိယထားၿပီးလုပ္ေပးပါလို႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္။ ဘယ္လိုျပန္ေရးပါ။ ဘယ္လိုျပန္ၿပီးေရးဆြဲပါလို႔ တို႔ေျပာစရာလိုမယ္ မထင္ဘူး။
ေမး ။ ။ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးက ဗုဒၶဘာသာဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းေတြကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းေပးရမယ္ဆိုၿပီး ေျပာတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘာေျပာခ်င္လဲ။
ေျဖ ။ ။ အဲဒီေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ဟာ သူ႔သေဘာ သူ႔ဆႏၵ၊ သူ႔ဦးေႏွာက္ သူ႔ပညာဥာဏ္နဲ႔ ေျပာတာမ်ဳိး ဆုိရင္ေတာ့ တို႔မ်ားအေနနဲ႔ ေျပာစရာမလိုဘူး။ ကိုယ့္အစိုုးရကိုပဲ (တို႔တတ္တဲ့ကေလာင္နဲ႔) ဒီဥပေဒအတည္မျပဳျဖစ္ေအာင္ ဖ်အားေပးရမွာပဲ။ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသားကိုယ္စားလွယ္ဟာ သူမ်ားေျပာခိုင္းတဲ့အတိုင္း ေျပာလိုက္ရတာ မ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ ေျပာခ်င္တဲ့စကားက တစ္ခြန္းပဲရွိတယ္။ “ေျပာခိုင္းတိုင္း မေျပာေစခ်င္ဘူး” ဆိုတာပါပဲ။
ၾဆာေတာ္ေလး
၁၃၇၆-ခုႏွစ္၊ တေပါင္းလဆန္း (၄) ရက္

No comments:

Post a Comment