Photobucketအမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး (ဗဟို)

Wednesday, March 11, 2015

ပညာျမင့္မွ လူမ်ဳိးတင့္မည္ (အရွင္တိေလာကာဘိ၀ံသ)

ပညာျမင့္မွ လူမ်ဳိးတင့္မည္
(အရွင္တိေလာကာဘိ၀ံသ)

ေဆာင္းဥတုသည္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔၌ ကုန္ဆံုးသည္။ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္၁-ရက္ေန႔မွစကာ ေႏြဥတုသို႔ စတင္ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ေႏြဥတု ၄-လတြင္ ပထမဦးဆံုးေႏြဦးလသည္ တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္ေန႔ မွ တန္ခူးလျပည့္ေန႔အထိျဖစ္သည္။ ေႏြဥတုစတင္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ဆီးႏွင္းထူထပ္ေသာေနရာေဒသမ်ား၌ ဆီႏွင္းခဲမ်ားသည္ ေနအရွိန္ေၾကာင့္ေပ်ာ္က်ကုန္ေတာ့သည္။ ဆီးႏွင္းခဲမ်ားဒဏ္ မခံရေတာ့သျဖင့္ သစ္ပင္မ်ားသည္ ရြက္ႏုမ်ားျဖင့္ေ၀ဆာလွပေနသည္။ ဆီးႏွင္းဒဏ္မခံရေသာေဒသမ်ားရွိ သစ္ပင္မ်ားသည္လည္း ရြက္ေဟာင္းေၾကြ ကာ ရြက္ႏုသစ္မ်ားျဖင့္တစ္ဖံု အဖူးအငံုအပြင့္မ်ားျဖင့္တစ္သြယ္ ေတာအုပ္တစ္ခုလံုးၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ သာယာလွပ ေနပံုကို ျမတ္ဗုဒၶက - “၀နပၸဂုေမၺ ယထာ ဖုႆိတေဂၢ၊ ဂိမွာနမာေသ ပထမသၼႎ ဂိေမွ” ဟု ပရိတ္ႀကီးရတနသုတ္၌ ေဟာထားေတာ္မူသည္။
ေႏြဦးအစ သာယာလွပပံုမ်ားကို ေရွးစာဆိုေတာ္ႀကီးမ်ားအမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ စာဖြဲ႕ၿပီးသားျဖစ္၍ စာေရးသူအထူးမေျပာလိုေတာ့ပါ။ ထိုေႏြဦးအစသဘာ၀မွ သင္ခန္းစာထုတ္ယူပံုကိုသာ ထိုက္သင့္သေလာက္တင္ ျပပါမည္။ ေဟာင္းႏြမ္းရင့္ေရာ္ေနေသာအရာမ်ားသည္ အသစ္ေျပာင္းလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ႏုပ်ဳိလာသည္။ သစ္လြင္လာ သည္။ ေတာက္ေျပာင္လာသည္။ လွပလာသည္။ ထို႔အတူ အေဟာင္မ်ားကို သစ္လြင္ေအာင္၊ အပ်က္မ်ားကို ေကာင္းေအာင္၊ မေကာင္းတာကိုေကာင္းေအာင္ျပင္ဖို႔၊ ေျပာင္းဖို႔လိုအပ္လွ်င္ ျပင္ရမည္၊ ေျပာင္းရမည္သာျဖစ္ပါ သည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ နဂိုအတိုင္းထားသင့္သည့္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ဆုိလွ်င္ေတာ့ သူ႔အတိုင္းထိန္းသိမ္းထားဖို႔ ေတာ့ လိုအပ္သေလာက္ လိုပါသည္။
“အေဟာင္းပ်က္လွ်င္၊ အသစ္ျပင္ေလာ့၊ အျမင္က်ယ္၍၊ ပညာေမြ႕ေလာ့၊ ယေန႔လူငယ္၊ ေနာင္၀ယ္လူႀကီး၊ သင္လည္းတစ္ဦး၊ သားထူးသားျမတ္၊ ျဖစ္အပ္ရာသည္၊ ေရွ႕သို႔ရည္၍” ဟူေသာ ဆရာေဇာ္ဂ်ီလမ္းၫႊန္ခ်က္အတိုင္း မေကာင္းေသာအေဟာင္းမ်ား အပ်က္မ်ားကို လိုအပ္လွ်င္မလြဲမေသြျပင္ရမည္သာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ျပင္ေသာ အခါ၌ အသိအျမင္က်ယ္ဖို႔လိုအပ္သည္။ အသိအျမင္က်ယ္ဖို႔အတြက္လည္း ပညာျဖင့္ေမြ႕ေလ်ာ္ဖို႔လိုအပ္သည္။
သို႔မွသာလွ်င္ ယေန႔လူငယ္မ်ားသည္ ေနာင္အနာဂတ္မွာ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ အားကိုးေလာက္ ေသာ၊ ဦးေဆာင္ႏိုင္ေသာ၊ လမ္းၫႊန္ပဲ့ကိုင္ႏိုင္ေသာ ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္သည့္ ႏိုင္ငံဗိသုကာလူေတာ္လူခၽြန္မ်ား ျဖစ္လာမည္မွာ မလြဲေပ။ ယခုအခါမွာလည္း အမ်ဳိးသားပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေနေသာ အခါသမယႏွင့္ႀကံဳႀကိဳက္ ေနသည္။ ယခုတို႔တေတြေနထိုင္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးသည္ ပုဂံေခတ္မွစတင္ကာ ပုဂံ၊ ျမင္းစိုင္း၊ စစ္ကိုင္း၊ ပင္းယ၊ အင္း၀၊ ကုန္ေဘာင္၊ ရတနာပံုေခတ္အထိ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူမ်ဳိးေရာပညာပါ ျမင့္မားခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ေခတ္ဦး ပုဂံေခတ္ လူမ်ဳိးေရာပညာပါ ျမင့္မားခဲ့ပံုမ်ားကို ပုဂံရွိေက်ာက္စာမ်ား ဗိသုကာလက္ရာမ်ား စသည္ စသည္တို႔ကို ယေန႔ကမၻာအရပ္ရပ္က ပုဂံသို႔ တေလးတစားလာေရာက္ေလ့လာေနျခင္းက သက္ေသခံေနသည္။ သဒၵနီတိပါဠိသဒၵါက်မ္းႀကီးမွာ ကမၻာကပင္လက္ဖ်ားခါ အံ့ၾသရသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ဳိ႕ေသာတာ၀န္ရွိသူမ်ား အျမင္မက်ယ္ျခင္း၊ အတၱက်ဳိးကိုေရွ႕တန္းတင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ထီးက်ဳိးနန္းေပ်ာက္ ကၽြန္သေပါက္ဘ၀ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀-ခန္႔ ေရာက္ခဲ့ရ႐ံုမက ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓါတ္ႏွင့္ အမ်ဳိးသားပညာေရးမ်ားပါ ပ်က္ျပားခဲ့ ရသည္။
လြတ္လပ္ေရးအႀကိဳေခတ္မွစ၍ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓါတ္ျမင့္မားေအာင္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ၀ံသာႏုရကၡိတ အသင္းမ်ား၊ YMBA၊ BBMA၊ သက်သီဟ၊ ေစတိယဂၤဏ စေသာ ဗုဒၶဘာသာအသင္းမ်ား၊ အမ်ဳိးသားေရးေက်ာင္းမ်ား စသည္တို႔ကိုတည္ေထာင္လႈံ႔ေဆာ္ခဲ့ၾကသည္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးခ်ိန္၌လည္း မ်ဳိးခ်စ္ေခါင္းေဆာင္းမ်ားက ေခတ္စမ္း စာေပမ်ား၊ ဘာသာျပန္စာေပအသင္းမ်ား စသည္တို႔ကိုတည္ေထာင္၍ အမ်ဳိးသားပညာ တိုးတက္ျမင့္မားေရးကို တစိုက္မတ္မတ္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသည္။ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသေလာက္လည္း ျမန္မာစာေပအဆင့္အတန္း အေတာ္အတန္ ျမင့္မားခဲ့သည္။ ထိုေခတ္ထိုအခ်ိန္က အဂၤလိပ္စာေရာ ျမန္မာစာပါ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္ခဲ့သည့္ ျမန္မာ့ပညာရွင္ မ်ား၊ ျမန္မာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေရွ႕ေတာင္အာရွတစ္လႊား ႏိုင္ငံေရးေရာ ပညာေရးပါ ဦးေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ စံျပျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးခ်ိန္ ပါလီမန္အစိုးရေခတ္တုန္းက တိုးတက္ျမင့္မားခဲ့ေသာ ျမန္မာ့အမ်ဳိးသားပညာေရး သည္ ၁၉၆၂-ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွစ၍ တာ၀န္ရွိသူမ်ား လုပ္သင့္တာကိုမလုပ္ မလုပ္သင့္တာကိုလုပ္ျခင္း စေသာ ငါ့ျမင္း ငါစိုင္း စစ္ကိုင္းေရာက္ေရာက္ ထင္မိထင္ရာလုပ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့အမ်ဳိးသားပညာေရး ပ်က္စီးခဲ့ရသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ရာ၌ -
၁။ အာဏာရွင္၊ ၂။ ပညာရွင္၊ ၃။ ဓနရွင္
ျဖစ္ေအာင္ေတာ့ အာဏာရွင္ကလိုအပ္သေလာက္ ထိန္းေက်ာင္းေပးဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။ အာဏာရွင္က အတၱက်ဳိးကို ေရွ႕တန္းတင္ကာ ေနရာတကာ၀င္လုပ္ရင္ေတာ့ တိုင္းျပည္အဖက္ဖက္က ဒုကၡေရာက္သြားႏိုင္သည္။ ဒါကို တာ၀န္ ရွိသူအာဏာရွင္မ်ား အလြန္သတိထားဖို႔လိုအပ္သည္။
ယခုအမ်ဳိးသားပညာေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကသူမ်ားသည္ အတၱက်ဳိးကို ေရွ႕တန္းမတင္ၾကဘဲ မိမိတို႔၏ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိး အမ်ဳိးသားအက်ဳိးကိုသာ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ လိုအပ္သည္။ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိး အတြက္ ထိခိုက္နစ္နာႏိုင္သည့္ ဟာကြက္ယိုကြက္မ်ားကိုသတိထားၿပီး ပိတ္ဆို႔ထားဖို႔၊ ကာကြယ္ထားဖို႔ မလြဲမေသြ လိုအပ္ပါသည္။ အမ်ဳိးသားပညာေရးဆုိသည့္အတိုင္း မိမိတို႔၏အမ်ဳိးသားေရးလကၡဏာမ်ားပ်က္စီးသြားမည့္၊ ေပ်ာက္ ကြယ္သြားမည့္ ပညာေရးမ်ဳိးကိုကား လံုး၀မစဥ္းစားသင့္ေပ။ မိမိတို႔၏အမ်ဳိးသားေရး ထိခိုက္နစ္နာေစႏိုင္သည့္ ပညာေရးမ်ဳိးကို ကမၻာအရပ္ရပ္ မည္သည့္ႏိုင္ငံကမဆို လက္မခံၾကသည္မွာဓမၼတာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အျမင္က်ဥ္းသူ၊ အျမင္မက်ယ္သူမ်ား၏ ေခတ္အခ်ိဳ႕၌ အမ်ိဳးသားပညာေရးနိမ့္က်ခဲ့တာ အထိုက္အေလ်ာက္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ပုဂံ ေခတ္မွစတင္ကာ ျမန္မာ့ေခတ္အဆက္ဆက္ ျမန္မာ့ပညာေရးသည္ ကမာၻႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္းႏုိင္ခဲ့သည္။ ကမာၻက ပင္ေလးစားခဲ့ရသည္။
ဒါကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးနိမ့္က်သည္ဆိုျခင္းမွာ ယုတၱိမရွိေသာ စ ကားသာျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာေၾကာင့္ပင္ ျမန္မာ့လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းႀကီးသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွတစ္လႊား တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး၊ ယဥ္ေက်းမႈပါ အဆင့္အတန္းျမင့္ခဲ့သည္မွာ အထင္အရွားပင္ျဖစ္သည္။တစ္ခ်ိန္က အ ျမင္က်ယ္ၿပီး ေခတ္ျမင္သည့္အရည္အခ်င္းျပည့္ ရြာဦးရြာထိပ္ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ့လူ႕ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုး အမ်ိဳးသားေရးေရာ ပညာေရးပါ ကမာၻေက်ာ္ေအာင္ထင္ရွားခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ ကုလသမဂၢအတြင္း၀န္ခ်ဳပ္ ဦးသန္႔၊ ေဒါက္တာထင္ေအာင္၊ ေဒါက္တာလွေဖစေသာ ကမာၻေက်ာ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား သည္လည္း ဗုဒၶဘာသာအေျခခံသည့္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားပညာေရး၏ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ အသီးအပြင့္မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။
အထူးအားျဖင့္ ယခုအခ်ိန္မွာ အတိတ္က-
၁။ ေအာင္ျမင္ထင္ရွားခဲ့ျခင္းအေပၚ ဂုဏ္ယူၾကြား၀ါေန႐ံုနဲ႔လည္းမၿပီး၊
၂။ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံးခဲ့ရျခင္းမ်ားအေပၚမွာ ၀မ္းနည္းပူေဆြးၿငီးတြားကာ လက္ေလွ်ာ့အ႐ႈံးေပးေနဖို႔ သံေ၀ဂ ယူေနဖို႔လည္းမလို
၃။ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦးအျပစ္ပံုခ်ကာ အခ်င္းခ်င္းျငင္းခံုရန္ျဖစ္ေနၾကဖို႔ အခ်ိန္လည္းမဟုတ္ေတာ့။
တာ၀န္ရွိၾကသည့္ အာဏာရွိသူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ပညာ ရွင္မ်ား၊ အႏုုပညာရွင္မ်ား၊ စာနယ္ဇင္းမီဒီယာမ်ား စသည္စသည္တို႔သည္ အတၱအက်ိဳးကိုေရွာင္ရွား၍ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးအက်ိဳးကို ေရွး႐ႈၿပီး ညီညီညြတ္ညြတ္ တိုင္တိုင္ပင္ပင္ အမ်ိဳးသားေရးလကၡဏာ ေဆာင္သည့္ ပညာျမင့္မွ လူမ်ိဳးတင့္ေအာင္ အမ်ိဳးသားပညာေရးကိုေဆာင္ရြက္ၾကပါဟု တိုက္တြန္းရင္း၏ “ပညာျမင့္မွ လူမ်ိုဳးတင့္မည္” ဆိုေသာေဆာင္းပါးကို အဆံုးသတ္အပ္ပါသတည္း။

တေပါင္းလျပည့္ေက်ာ္ ၅-ရက္၊ ၁၃၇၆-ခု၊ အရွင္တိေလာကာဘိ၀ံသ(အင္းစိန္)
(မတ္လ၊ ၉၊ ၂၀၁၅)၊ တနလၤာေန႔။ ရြာမပရိယတၱိစာသင္တိုက္၊ အင္းစိန္ၿမိဳ႕။


No comments:

Post a Comment