Photobucketအမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး (ဗဟို)

Wednesday, October 21, 2015

“အငွားဗိုက္ႏွင့္ ဓားထိုးခံ မုသာ၀ါဒကံ” (ဘဒၵႏ ၱ တိေလာကာဘိ၀ံသ) မဘသဗဟို ဥကၠ႒ဆရာေတာ္


လူရယ္လို႔ျဖစ္လာလွ်င္ မလြဲမေသြ လိုက္နာက်င့္သံုးရမည့္ ကိုယ္က်င့္တရားမွာ ၅-ပါးသီလပင္ျဖစ္သည္။ ၅-ပါး သီလသည္ လူပီသေရးအတြက္ အေရးႀကီးေသာ ကိုယ္က်င့္တရားလည္းျဖစ္သည္။ ဤ ၅-ပါးသီလကဲ့သို႔ေသာ က်င့္၀တ္မ်ား သည္ ကမၻာဦးကပင္ ရွိေနႏွင့္ၾကသည္။ ဘုရားပြင့္ခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္တို႔က သတ္မွတ္ပညတ္ၾကသည္။ ဘုရားပြင့္ခ်ိန္မဟုတ္ လွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းပညာရွင္မ်ားက သတ္မွတ္ေပးၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၅-ပါးသီလကဲ့သို႔ေသာ က်င့္၀တ္သိကၡာမ်ား အျခားေသာ ဟိႏၵဴ, ခရစ္ယာန္စေသာ ဘာသာမ်ား၌ရွိေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသေဘာကို မသိေသာ အခ်ဳိ႕သူမ်ားက ၅-ပါး သီလသည္ အျခားေသာဘာသာမ်ား၌လည္း ရွိေန၍ ျမတ္ဗုဒၶက သူ႔အရင္ေပၚႏွင့္ေသာ ဟိႏၵဴစေသာ ဘာသာမ်ားမွ ၅-ပါး သီလက်င့္၀တ္တရားကို ယူထားသည္ဟု ေျပာေလ့ရွိၾကသည္။
၅-ပါးသီလထဲမွ မုသာ၀ါဒ အေၾကာင္း
တေစ့တေစာင္းကိုသာ ေျပာၾကားလိုပါသည္။ မုသာ၀ါဒ-လိမ္ညာသည္ ဆိုသည္မွာ အမွန္မဟုတ္တာကို ေျပာဆိုျခင္း၊ အမွန္ကို အမွားျဖစ္ေအာင္ေျပာဆိုျခင္း၊ အမွားကို အမွန္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာဆိုျခင္း၊ နားေထာင္သူ အမွားသိရွိနားလည္သြားေအာင္ ေျပာဆိုျခင္းတည္း။ မုသာ၀ါဒသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၀စီကံႏႈတ္အမူအရာျဖင့္ ေျပာေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ၀စီကံထဲမွာ ထည့္ထားေသာ္လည္း ကိုယ္အမူအရာ, ႏႈတ္အမူအရာ ၂-မ်ဳိး လံုးႏွင့္ဆိုင္သည္။ ကိုယ္နဲ႔လိမ္လိမ္, ႏႈတ္နဲ႔လိမ္လိမ္ ဘယ္နည္းႏွင့္လိမ္လိမ္ မုသာ၀ါဒပင္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္အမူအရာ ဆိုသည္ မွာ ကိုယ္ဟန္,လက္ဟန္,ေခါင္းဟန္,မ်က္ႏွာဟန္ တစ္ခုခုျပဳလုပ္၍ လိမ္ျခင္း၊ အမွားသိေစျခင္းတည္း။ စာေရးသားျခင္းစေသာ စာနယ္ဇင္းျဖင့္ျဖစ္ေစ, ႐ုပ္သံျဖင့္ျဖစ္ေစ, မည္ည့္နည္းျဖင့္လိမ္လိမ္ မုသာ၀ါဒပင္ျဖစ္သည္။
၅-ပါး သီလလာ ဒုစ႐ိုက္ျပစ္မႈ ၅-မ်ဳိးတြင္ -
၁။ မုသာ၀ါဒသည္ အျပစ္အႀကီးဆံုးျဖစ္သည္။ မုသာ၀ါဒမွ မလံုၿခံဳသူသည္ မည္သည့္ျပစ္မႈမဆို လြန္က်ဴးမည္ သာ ျဖစ္သည္။
(ဣတိ၀ုတ္-မုသာ၀ါဒသုတ္-၂၀၇)
၂။ ခ်စ္သားရာဟုလာ မုသားဆိုရင္ ရယ္ဖြယ္အျဖစ္ေတာင္မေျပာနဲ႔၊ လိမ္၀ံ့တဲ့သူဟာ မလုပ္ရဲေသာ အကုသိုလ္ ဟူ၍မရွိ၊ ေမွာက္ထားေသာေရခြက္မွာ ေရတစ္စက္မွမက်န္, ဘာမွ်မရွိေတာ့သလို ထိုလိမ္၀ံ့သူ၌ အရည္အခ်င္းေကာင္း ဟူသမွ် ဘာမွ်မရွိႏိုင္ေတာ့ေခ်။
(အမၺလ႒ိကရာဟုေလာ၀ါဒသုတ္၊ မ-၂၊ ၇၈)
၃။ ကမၻာဦးအခါက ေစတိယမင္းသည္ သူငယ္ခ်င္းအက်ဳိးအတြက္ မုသာ၀ါဒေျပာေပးျခင္းေၾကာင့္ ေျမမ်ဳိခံရၿပီး အ၀ီစိငရဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းမေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ဒုကၡခံခဲ့ရသည္။
(ဇာ-႒၊ ၃-၄၃၆)
၄။ စိဥၥမာဏမိန္းမေခ်ာေလးသည္ သူ႔ဆရာတိတၳိမ်ားအက်ဳိးအတြက္ သူ႔ကိုယ္၀န္ဟာ ဘုရားရွင္ႏွင့္ရတာပါဟု လိမ္ ညာစြပ္စြဲျခင္းေၾကာင့္ ေျမၿမိဳခံရၿပီး အ၀ီစိငရဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းမေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ ဒုကၡခံေနရရွာသည္။
(ဓမၼပဒ၊ ႒-၂၊ ၁၁၇-၁၁၈)
- စသည္ျဖင့္ မုသာ၀ါဒအျပစ္မ်ားကို ဘုရားေဟာေဒသနာတို႔၌ ေျမာက္ျမားစြာေတြ႕ရသည္။
မင္းမွာ သစၥာ၊ လူမွာ ကတိ (မဃေဒ၀) ဆိုသည့္အတိုင္း မုသာ၀ါဒ မလံုၿခံဳသူသည္ သစၥာလည္းမရွိ၊ ကတိလည္း တည္ႏိုင္ မည္မဟုတ္ေပ။ ကတိ, သစၥာတည္လွ်င္ ႏြယ္,ျမက္,သစ္ပင္သည္ပင္ အလိုအေလ်ာက္ေဆးျဖစ္သည္။ မွန္ကန္စြာဆိုမႈ သစၥာစကားေၾကာင့္ ေတာမီးကို ၿငိမ္းေစသည္။ ေရစုန္ကို ဆန္ေစသည္။ မိုးကိုရြာေစသည္။ မီးမဖြားႏိုင္၍ ေသအံ့မူးမူး ျဖစ္ေနသည္ကို ခ်မ္းသာလြယ္ကူစြာ မီးဖြားေစႏိုင္သည္။ အမွန္ကိုေျပာဆိုမႈသည္ သစၥာပါရမီပင္ ျဖစ္သည္ စသည္ျဖင့္ မုသာ၀ါဒေရွာင္ၾကဥ္မႈသီလသည္ မဆံုးႏိုင္ေသာေကာင္းက်ဳိးကို ရရွိေစႏိုင္သည္။ အကုသိုလ္ အလုပ္တြင္ မုသာ၀ါဒသည္ အျပစ္အႀကီးဆံုးျဖစ္သည္။ ကုသိုလ္အလုပ္တြင္ သစၥာစကားသည္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ -
အကုသိုလ္မွာ၊ မုသာ၀ါဒ၊ ကုသိုလ္မွာကား၊ သစၥ၀ါစာ၊ ေလးဆံု႔သာတည္း ဟု (မဃေဒ၀) ဆိုထားသည္။
မုသာ၀ါဒအျပစ္မ်ားကို
မဟုတ္မမွန္၊ တစ္ဖက္သားကို၊ ယြင္းခၽြတ္လွည့္စား၊ မုသားဆို၊
အဓိပၸါယ္ကို၊ ထိုသူသိက၊ မုသာ၀ါဒ အကုသိုလ္၊
လြန္က်ဴးမိလွ်င္ တကယ္ပဲေပါ့၊ အပါယ္ငရဲ က်မည္ဆို၊
လြတ္လာျပန္လည္း၊ ပုပ္ညီွစြဲ၊ သြားက်ဲ-ႏႈတ္ခမ္းတို၊
အဲဒါေၾကာင့္ ပဥၥသီလ တည္ၾကပါေစလို။ (ေရွးဆရာမ်ား)
မုသားစကား၊ ေျပာဆိုျငားမူ၊ စကားမပီ၊ သြားမညီတည္း၊ ပုပ္ညွီပါးစပ္၊
ေျခာက္ကပ္ကိုယ္ေရး၊ ဣေျႏၵယြင္းေႏွာက္၊ ႐ုပ္ဆင္းေဖာက္၏၊
မေရာက္ၾသဇာ၊ ႏႈတ္လွ်ာၾကမ္းေထာ္၊
လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္၊ စိတ္မတည္သည္၊ ေရွာင္ၾကဥ္ အျပန္အက်ဳိးတည္း။ (ေရွးဆရာမ်ား)
စသည္ျဖင့္ မိန္႔ဆိုထားၾကသည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုလိမ္လွ်င္ မုသာ၀ါဒတစ္ခ်က္ အျပစ္သင့္သည္ဆိုပါက ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးသိေအာင္ မမွန္မကန္လိမ္ညာ ေရးသားလွ်င္,ေျပာဆိုလွ်င္,ထုတ္လႊင့္လွ်င္ မုသာ၀ါဒ သန္း ၅၀-ေက်ာ္ အျပစ္သင့္မည္။ တစ္ကမၻာလံုးသိေအာင္ ေရးသား, ေျပာဆို, ထုတ္လႊင့္လွ်င္ေတာ့ မုသာ၀ါဒ သန္းေပါင္း ေထာင္ေသာင္း မက က်ဴးလြန္ရာေရာက္သည္။ မုသာ၀ါဒတစ္ခြန္းသည္ပင္ အပါယ္ငရဲ၌ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ဒုကၡခံရၿပီး အပါယ္မွ လြတ္ျပန္လွ်င္လည္း စကားမပီ၊ သြားမညီတည္း စေသာမဆုံးႏိုင္ေသာဆိုးက်ဳိးမ်ား ခံစားရမည္မွာ မလြဲေပ။ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေပစြ။
ယခုအခါ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလာကတြင္ အခ်ဳိ႕သူမ်ားသည္ သူတို႔အာဏာရဖို႔အတြက္ ျပည္သူမ်ားကို မစားရ ၀ခမန္း ျမွဴဆြယ္ေနၾကသည္။ အခ်င္းခ်င္းတိုက္ေပးေနၾကသည္။ ႏြားကြဲလွ်င္ က်ားဆြဲ ဆိုသလို လူမ်ဳိးျခား, ဘာသာျခားမ်ားကလည္း သူတို႔ထင္သလိုျခယ္လွယ္လို႔ရေအာင္ အဖက္ဖက္က ေပးကမ္းေထာက္ပံ့ေနၾကသည္။ ျမန္မာ့သစၥာေဖာက္မ်ားကလည္း သူတို႔ကိုယ္က်ဳိးတစ္ခုတည္းသာၾကည့္ၿပီး တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးမ်က္ႏွာ လံုး၀မငဲ့ကြက္ၾက။ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ ျပည္သူကိုခ်နင္းေနၾကသည္။ ကိုယ္ေကာင္းေၾကာင္း သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္း ဖ႐ုသ၀ါစာ ၀စီကံက်ဴးလြန္ေနၾကသည္။ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြ မက္လံုးေပးေနၾကသည္။
ကိုယ္က်ဳိးရွာအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားေၾကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္နစ္နာခ့ဲရေသာ ျပည္သူမ်ားကလည္း ေဆးစာဖတ္ရာ နားေထာင္ရာ လူနာေပ်ာက္ႏိုးႏိုး ဆိုသည့္အတိုင္း သူတို႔ေျပာသမွ် နားေယာင္ေနၾကသည္။ ဤအေျခအေနကို မီးေလာင္ရာ ေလပင့္ေပးၾကေသာ ဘာသာျခား,လူမ်ဳိးျခားမ်ားက မ်က္ျဖဴဆိုက္ေလ ဆရာႀကိဳက္ေလ ဆိုသည့္အတိုင္း မသိမသာတစ္မ်ဳိး, သိသိသာသာတစ္မ်ဳိး ေသြးထိုးေပးေနၾကသည္။
ကူညီလိမ္ေပးသူမ်ားကလည္း လိုလွ်င္လိုသလို, မလိုလွ်င္မလိုသလို ေျပာဆိုေရးသား ထုတ္လႊင့္ၾကသည္။ ၾကမ္းပိုး ကို လိပ္ျဖစ္ေအာင္ေျပာ ဆိုသလို ေသးေသးေလးကို အႀကီးႀကီးျဖစ္ေအာင္, အႀကီးႀကီးကို ေသးေသးေလးျဖစ္ေအာင္ လိမ္သည္။ လိုသလို ခ်ဳံ႕သည္, ခ်ဲ႕သည္။ ေသာင္းဂဏန္း, သိန္းဂဏန္းေလာက္ အေရအတြက္ရွိသည္ကို မုသားလြတ္႐ံု တစ္ရာေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္သာရွိသည္ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုေရးသားျခင္းသည္လည္း လိမ္နည္းတစ္မ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။ မိဘကို သတ္လွ်င္ အျပစ္မရိွဟု ယူဆပါက မွားေသာအယူျဖစ္သည္ ဟူေသာ စကား၌ မိဘကိုသတ္လွ်င္ အျပစ္မရွိဟု ယူဆ ဟုသာ ေျပာဆိုေရးသားသကဲ့သို႔ ျပည့္ျပည့္စံုစံုမေဖာ္ျပဘဲ တစ္ပိုင္းတစ္စေလာက္သာ ေဖာ္ျပလွ်င္လည္း လိမ္နည္းတစ္မ်ဳိးပင္ ျဖစ္သည္။ မလိုလွ်င္ျဖဳတ္ လိုလွ်င္အပိုစြက္ျခင္း၊ မလႊဲသာလို႔သတင္းထည့္ရလွ်င္လည္း ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကား မျမင္ေလာက္ ရာ သတိမထားမိေလာက္ရာ၌ ၀တ္ေက်တန္းေက်ေလာက္သာ ေဖာ္ျပျခင္း၊ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ မေဖာ္ျပျခင္း စသည္ တို႔သည္လည္း လိမ္နည္းတစ္မ်ဳိးပင္ျဖစ္သည္။
တစ္၀မ္းတစ္ခါး ၀မ္းစာေရးအတြက္ အမွန္ကိုအမွားျဖစ္ေအာင္, အမွားကို အမွန္ျဖစ္ေအာင္, မဟုတ္မမွန္ လိမ္ညာေရးသားလွ်င္, ေျပာဆိုလွ်င္, ထုတ္လႊင့္လွ်င္ ရရွိလာေသာအက်ဳိးအျမတ္, လုပ္အားခကို ကိုယ္ႏွင့္ကိုယ့္ပတ္၀န္း က်င္ ၀ိုင္းစားၾကမည္။ မုသာ၀ါဒအျပစ္ခံရလွ်င္ကား လိမ္သူမိမိသာ ခံရမည္။ လိမ္ညာမႈလုပ္ရပ္၏ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို ကိုယ့္မိသားစု, ကိုယ့္အသိုင္းအ၀ိုင္းက မွ်ေ၀ခံစားရမည္မဟုတ္။ ကိုယ့္ထိုက္နဲ႔ကိုယ္သာ ခံရမည္ျဖစ္သည္။ လိမ္ညာမႈ၏ အက်ဳိးအျမတ္, လုပ္အားခကို ခံစားေတာ့အမ်ား၊ အျပစ္ခံရေတာ့ ကိုယ္တစ္ေယာက္ နင္နဲ႔ နင့္ကံ နင္သာခံေပေတာ့။ ဘယ္သူမွ ၀ိုင္းကူလို႔မရႏိုင္ေပ။
ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္ ေစတိယမင္းသည္ သူငယ္ခ်င္းအက်ဳိးအတြက္ စိဥၥမာဏမိန္းမေခ်ာေလး သည္ သူ႔ဆရာတိတၳိမ်ား အက်ဳိးအတြက္ ဆႏၵာဂတိလိုက္ၿပီး၊ လိမ္ညာေျပာဆိုလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ခံရေတာ့ လိမ္သူမ်ားျဖစ္သည့္ ေစတိယမင္းႏွင့္ စိဥၥမာဏတို႔သာ ခံသြားရရွာသည္။ သူတို႔လုပ္ေပးသူမ်ားကား စံစား႐ံုသာ စံစားၾကရသည္။ ဒုကၡမခံစားၾကရ။ သင္တို႔လည္း ကိုယ္လိုလားသူမ်ားအတြက္ ၾကားက လိမ္ညာေျပာဆို, ေရးသားေပးလွ်င္ ခံစရာရွိ သင္တို႔သာခံရမည္။ သင္တို႔ အက်ဳိးေဆာင္ေပးသူမ်ားကား သင္တို႔ဒုကၡကို ခံၾကရမည္မဟုတ္။ သင္တို႔လုပ္ေပးသည့္ စည္းစိမ္မ်ားကို ၿမိန္ၿမိန္ႀကီးခံစား ၾကေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတိရွိၾကေစရန္ သနားငဲ့ညွာ က႐ုဏာ, ေစတနာျဖင့္ ဤ အငွားဗိုက္ႏွင့္ ဓားထိုးခံ မုသာ၀ါဒကံ ဟူေသာ ေဆာင္ပါးကို အဆံုးသတ္အပ္ပါသတည္း။ ။
သီတင္းကၽြတ္လဆန္း ၆-ရက္၊ ၁၃၇၇-ခု၊
(ေအာက္တိုဘာလ - ၁၉၊ ၂၀၁၅)၊ တနလၤာေန႔။
အရွင္တိေလာကာဘိဝံသ (အင္းစိန္) ရြာမပရိယတိၱစာသင္တိုက္၊အင္းစိန္ၿမိဳ႕။

Arkar

No comments:

Post a Comment