ညီၫြတ္မွ်တ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ေဖာ္ေဆာင္သည့္
အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေပၚေပါက္လာျခင္း အထိမ္းအမွတ္
ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဂုဏ္ျပဳႀကိဳဆိုပြဲႀကီး၌
မဘသ (ဗဟို) ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
အဖြင့္ ၾသ၀ါဒ
အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေပၚေပါက္လာျခင္း အထိမ္းအမွတ္
ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဂုဏ္ျပဳႀကိဳဆိုပြဲႀကီး၌
မဘသ (ဗဟို) ဥကၠ႒ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏
အဖြင့္ ၾသ၀ါဒ
ဤပြဲႀကီးသို႔ ကိုယ္စိတ္ပင္ပန္းမႈကို ပဓာနမထားဘဲ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ား၊ တက္ေရာက္လာၾကေသာ သံတမန္မ်ား, ဘာသာေပါင္းစံု အဖြဲ႕အစည္းမ်ား, ပါတီအသီးသီးမွပုဂၢိဳလ္မ်ား, မီဒီယာမ်ား, စာနယ္ဇင္းမ်ား, လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား, ပညာရွင္မ်ား, အႏုပညာရွင္မ်ား, အျခားေသာ ဧည့္ပရိသတ္မ်ား- စသည္စသည္တို႔ ေတြ႕ရႀကံဳရ စကားေျပာခြင့္ရ၍ ဆရာေတာ္အလြန္၀မ္းေျမာက္ ဂုဏ္ယူပါတယ္။ အားလံုကို “မဂၤလာပါ”လို႔လည္း ႏႈတ္ခြန္း ဆက္သပါတယ္။
ယေန႔ပြဲႀကီးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပြဲႀကီးလို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီပြဲႀကီးကို ညီၫြတ္မွ်တ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ေဖာ္ေဆာင္သည့္ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေပၚေပါက္လာျခင္း အထိမ္းအမွတ္ ႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဂုဏ္ျပဳႀကိဳဆိုပြဲႀကီး- လို႔ ေခါင္းစီးမ်ား စာတမ္းမ်ား၌ ေရးထိုးထားပါတယ္။ တရားဥပေဒဆိုသည္မွာ မတရားမႈမ်ား, မၿငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေအာင္ ႀကိဳတင္ခ်မွတ္ ထားေသာ သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းဥပေဒမ်ားရွိသလို မတရားလုပ္မႈမ်ား ေပၚေပါက္လာမွ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေပးရ ေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းဥပေဒ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားလည္း ရွိပါတယ္။
စည္းကမ္းဥပေဒမရွိေသာ လူမႈအဖြဲ႕အစည္း ႏိုင္ငံစသည္ မည္သည့္အရာမဆို အကြပ္မရွိသည့္ၾကမ္း ပရမ္းပတာျဖစ္ ဆိုသည့္အတိုင္း ဒုစ႐ိုက္မႈမ်ား, မတရားမႈမ်ား- စသည္တို႔ ထိန္းမႏိုင္ သိမ္းမရ ပရမ္းပတာ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ပဋိပကၡမ်ား, မၿငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ား, အသက္အိုးအိမ္ လံုၿခံဳမႈမရွိမႈမ်ား စသည္စသည္ျဖင့္ ဆိုးက်ဳိးေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ပါတယ္။ ထိုသည့္ဆိုက်ဳိးမ်ားကို ႀကိဳတင္ ကာကြယ္ဖို႔ ဥပေဒဆိုတာ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းရပါတယ္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈရွိေအာင္လည္း အားလံုး၀ိုင္း၀န္း ပူေပါင္းဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။
စည္းတြင္းမွာေန၊ ကင္းေကြလိမ့္ ရန္ေဘး၊
ကမ္းကိုေက်ာ္၊ ေခ်ာ္ကာက်၊ မ်ားလွ ရန္ေဘး။
ဟူေသာ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ဘုရား၏ ၾသ၀ါဒႏွင့္အညီ စည္းဆိုသည္မွာ အႏၲရာယ္မ်ား မ၀င္ႏိုင္ေအာင္ ကာကြယ္ ထားေသာ ရံတားထားေသာ အကာအရံစည္း႐ိုးကို ဆိုလိုပါတယ္။
ကိုယ့္စည္းအတြင္းမွာေနလွ်င္ ေဘးရန္ကင္းႏိုင္ပါတယ္။ ကမ္းဆိုသည္မွာလည္း အႏၲရာယ္ေခ်ာက္ကမ္းပါးကို ဆိုလိုပါတယ္။ ယင္းကမ္းပါးကို လြန္တာႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ေခ်ာက္ထဲက်ၿပီး ဒုကၡအဖံုဖံု ေတြ႕ႀကံဳရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ အႏၲရာယ္ရွိသည့္ တံတားမ်ား, ကားလမ္းေဘးမ်ား၌ အတားအဆီး အကာ အရံ အမွတ္အသားမ်ားကို ျပထားေလ့ရွိပါတယ္။ ဤအမွတ္အသားကိုၾကည့္၍ အႏၲရာယ္ကို သတိထားေရွာင္ရွားႏိုင္ပါတယ္။ စည္းကမ္းသည္ သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ကိုျဖစ္ေစ, အဖြဲ႕အစည္းကိုျဖစ္ေစ, ႏိုင္ငံကိုျဖစ္ေစ အႏၲရာယ္ကင္းေစ႐ံုသာမက သက္ဆိုင္သူလိုက္နာသူမ်ားကိုလည္း ဂုဏ္တက္ေစပါတယ္။ အဆင့္အတန္းျမင့္ေစပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ စည္းကမ္းသည္ လူ၏တန္ဖိုးဟု ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ရဟန္း, သံဃာအဖြဲ႕အစည္းႀကီး ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀-ေက်ာ္ ယေန႔ထိတိုင္ေအာင္ အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္ တည္တံ့ေနျခင္းမွာလည္း စနစ္တက်သတ္မွတ္ထားေသာ ပညတ္ထားေသာ ၀ိနည္းစည္းကမ္းမ်ား, ၀ိနည္းဥပေဒမ်ား, ၀ိနည္း သိကၡာပုဒ္မ်ားကို စနစ္တက် ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ သတ္မွတ္ခဲ့ျခင္း, ခ်မွတ္ခဲ့ျခင္း, သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းႀကီးကလည္း လိုက္နာ က်င့္သံုးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀ိနည္းဆိုေသာ စကားလံုးသည္ပင္ ကိုယ္အမူအယာ, ႏႈတ္အမူအယာကို ယဥ္ေက်းေအာင္, လူပီသေအာင္, အဆင့္ျမင့္ေအာင္, အမ်ားၾကည္ညိဳ ေလးစားေလာက္ေအာင္ သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းဥပေဒမ်ားျဖစ္သည္ဟု ၀ိနည္းအဖြင့္ အ႒ကထာက်မ္းမ်ား၌ မိန္႔ဆိုထားပါတယ္။
ျမတ္ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ကလည္း ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ စည္းကမ္းဥပေဒမ်ား သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းလိုက္ျခင္းသည္ -
၁။ ဒုမၼကူၤနံ ပုဂၢလာနံ နိဂၢဟာယ - စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ မတရားလုပ္သူ, ဆိုးသြမ္းသူမ်ား၏ အႏၲရာယ္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ဟန္႔တားရန္၊
၂။ ေပသလာနံ ဘိကၡဴနံ ဖာသု ၀ိဟာရယ- သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အမ်ဳိးေကာင္းသား/သမီးမ်ား ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ စိတ္ခ်လက္ခ် ေနထိုင္ႏိုင္ရန္၊
၃။ ဒိ႒ဓမၼိကာနံ အာသ၀ါနံ သံ၀ရာယ- မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ လက္ရွိမ်က္ျမင္လူ႔ေဘာင္ေလာက၌ပင္ ေတြ႕ႀကံဳ ႏိုင္သည့္ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား ကာကြယ္တားဆီးရန္၊
၄။ သမၸရာယိကာနံ အာသ၀ါနံ ပဋိဃာတာယ- ေနာင္တမလြန္ဘ၀, ေနာင္တစ္ခ်ိန္၌လည္း ေတြ႕ႀကံဳႏိုင္သည့္ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ား မေတြ႕ႀကံဳရေစရန္၊
၅။ အပၸသႏၷာနံ ပသာဒါယ၊ ပသႏၷာနံ ဘိေယ်ာဘာ၀ါယ- သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းႀကီးကိုလည္း အမ်ားသူငါ တန္ဖိုးထားေလးစားႏိုင္ရန္၊
စေသာအက်ဳိးမ်ား ရႏိုင္သည္ဟု မိန္႔ၾကားထားပါတယ္။ (၀ိ-၁၊ ၂၄)
အဆိုပါ ျမတ္ဗုဒၶ၏ မိန္႔ၾကားခ်က္ကိုၾကည့္လွ်င္ လိုအပ္ေသာစည္းကမ္းဥပေဒသည္ မ်က္ေမွာက္အႏၲရာယ္မ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္၊ အနာဂတ္အႏၲရာယ္မ်ား မက်ေရာက္ေစရန္ စေသာအက်ဳိးမ်ားရႏိုင္သျဖင့္ စည္းကမ္းဥပေဒသတ္မွတ္ထား ျခင္းသည္ မတရားမႈမ်ား မျဖစ္ေအာင္ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ယခင္အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ သတ္သတ္မွတ္မွတ္မရွိခဲ့စဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ မတရားမႈမ်ား, ပဋိပကၡမ်ား, မၿငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ား မၾကာ မၾကာ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုဆိုးက်ဳိးမ်ားကို ႀကိဳတင္တားဆီးေသာအေနျဖင့္ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ေပၚလာျခင္းေၾကာင့္ ညီၫြတ္မႈ, မွ်တမႈ, ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဟူေသာ ေကာင္းက်ဳိးရလဒ္မ်ား မုခ်ခံစားရမည္ ျဖစ္ပါတယ္။
ကမၻာေက်ာ္ ဧကရာဇ္ဘုရင္ႀကီး နပိုလီယန္ ဘိုနာပတ္ေျပာၾကားခဲ့ေသာ -
The world suffers a lot. Not because the violence of bad people. But because of the silence of the good people.
ကမၻာေလာကႀကီးဟာ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားစြာခံစားေနရတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ေနျခင္းဟာ လူဆိုးေတြရဲ႕ ဒုကၡေပးမႈေၾကာင့္သာ မဟုတ္ဘူး။ တကယ္ေတာ့ လူေကာင္းေတြရဲ႕ ႏႈတ္ဆိတ္ေနျခင္း, လက္ပိုက္ၾကည့္ေနျခင္းေၾကာင့္လည္း ပါတယ္။
ဟူေသာ စကာသည္လည္း ျမတ္ဗုဒၶေဖာ္ၫႊန္ခဲ့သည့္ ဥပေဒပညတ္ရျခင္း၏ အက်ဳိးမ်ား၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါတင္မက -
ေယာ စ အာဂတံ ဘာရံ န ၀ဟတိ။ (ေရာက္လာ၀န္တာ၊ မေဆာင္တာ၊ သူဟာ လူ႔ဗာလ) ဟူေသာ အဂၤုတၳိဳရ္လာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေဒသနာႏွင့္လည္း အညီပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ အခင္းအက်င္းမွာလည္း သက္ဆိုင္ရာ လူေတာ္လူေကာင္းမ်ားျဖစ္သည့္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား, ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား, ပညာရွင္မ်ား, အႏုပညာရွင္မ်ား စသည္စသည္တာ၀န္ရွိသူမ်ားသည္ ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ဟု ေၾကာင့္ၾကမဲ့မေနၾကပါႏွင့္ဟုလည္း တိုက္တြန္း လိုပါတယ္။ ပန္ၾကားလိုပါတယ္။
ဒီလို လူေတာ္လူေကာင္းမ်ား ေၾကာင့္ၾကမဲ့ေနခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အိႏၵိယ, အာဖဂန္နစၥတန္, ပါကစၥတန္, ဘဂၤလားေဒ့ရွ္, အင္ဒိုနီးရွား, မေလးရွားစေသာ ႏိုင္ငံတို႔၌ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ဘာသာ, သာသနာမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရေလၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နပိုလီယန္ေျပာသလို ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ဟု လက္ပိုက္မေနၾကပါႏွင့္ဟု တာ၀န္ရွိသူမ်ားကို ထပ္မံပန္ၾကားလိုပါတယ္။ တာ၀န္မဲ့စြာလက္ပိုက္ၾကည့္ေနလွ်င္ မတရားလုပ္သူမ်ား လုပ္ခြင့္ရေအာင္ ကူညီေပးေနသလိုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္အဖ်က္လုပ္ငန္းမွာ ပါ၀င္ေနသလိုလည္း ျဖစ္သည္ကိုလည္း သတိျပဳၾကရ ပါမယ္။
သုခါ သံဃႆ သာမဂၢီ- ဟူေသာေဒသနာအရ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ညီၫြတ္ေသာအခါ သို႔မဟုတ္ ညီၫြတ္ေသာ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းႀကီးသည္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထိုင္ႏိုင္မည္။ သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ- ဟူေသာ ေဒသနာအရ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒက်င့္စဥ္လုပ္ငန္းဥပေဒသည္ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းႀကီး ညီၫြတ္ေအာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈခ်မ္းသာခံစားႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ညီၫြတ္မွ်တ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကို ေဖာ္ေဆာင္သည့္ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ဟုေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒေပၚေပါက္လာျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ့ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးသည္ ညီၫြတ္လာမယ္။ လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ဘာသာအခ်င္းခ်င္း မွ်မွ်တတျဖစ္လာမယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အရသာကို ခံစားရမည္မွာ မလြဲေပ။
စရိယာ ၃-မ်ဳိးတြင္ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဉာတတၳစရိယာလမ္းစဥ္ က်င့္ေဆာင္ျခင္းဟူေသာ သူေတာ္ ေကာင္းလမ္းစဥ္ပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဉာတကာနၪၥ သဂၤေဟာ- ေဆြမ်ဳိးေတြကို ျပင္ပမထားနဲ႔ သဂၤဟတရားႏွင့္ ခ်ီးေျမွာက္ေလ ဟူေသာ မဂၤလာတရားေတာ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးသည့္ မဂၤလာရွိေသာလုပ္ငန္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဤတာ၀န္သည္ လူသားတိုင္းသိရမည့္ တာ၀န္, လုိက္နာရမည့္တာ၀န္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဉာတိ- ေဆြမ်ဳိး အရ အျမင္က်ဥ္းက်ဥ္းျဖင့္ ႐ႈျမင္လွ်င္ ေမြးခ်င္းေပါက္ေဖာ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ထက္ခ်ဲ႕ၾကည့္လွ်င္ ေဆြ ၇-ဆက္၊ မ်ဳိး ၇-ဆက္၊ ထို႔ထက္ခ်ဲ႕ၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္း ရပ္ေဆြရပ္မ်ဳိးဟုေခၚၾကသည့္ မိမိေနထိုင္ရာ ရပ္/ေက်း, ၿမိဳ႕နယ္, ခ႐ိုင္, ျပည္နယ္ႏွင့္တိုင္း, ႏိုင္ငံရွိ ရဟန္း, ရွင္, လူ, ျပည္သူအားလံုးသည္ ဉာတိ-ေဆြမ်ဳိးမ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုလသမဂၢ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ပင္ မိမိေနထိုင္ရာ ႏိုင္ငံလူမ်ဳိးမ်ားကို ဆိုလိုပါတယ္။
ဆရာေတာ္အဓိကေျပာၾကားလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာရမယ္ဆိုလွ်င္ ဆရာေတာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ခံစား ခ်က္ႏွင့္ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ လူမ်ဳိးေရး, ဘာသာေရး အေျခခံၿပီးျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ စစ္ေတြ, မိတၳီလာ စေသာ အဓိက႐ုဏ္းႀကီးမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ႏွစ္ဖက္ဘာသာ၀င္ေတြ, ျပည္သူေတြ ႀကံဳေတြ႕ခံစားခဲ့ၾကရတဲ့ ကိုယ္ဆင္းရဲ, စိတ္ဆင္းရဲ, ဘ၀ဆင္းရဲေတြကို ၾကားသိလိုက္ရတဲ့အခ်ိန္၊ ျမင္လိုက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ အလြန္ပဲ ထိတ္လန္႔သံေ၀ဂရခဲ့ၿပီး စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုမ်ဳိး လူမ်ဳိးေရး, ဘာသာေရး အေျခခံတဲ့ ျပႆနာေတြ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ႏိုင္ေအာင္ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္က ဘယ္လိုကူညီေပးရမလဲဆိုတာ ကို စဥ္းစားၿပီး ျပႆနာျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အေျခခံဇစ္ျမစ္အေၾကာင္းတရားေတြကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့ အခါမွာ လူမ်ဳိးစံုေတြ, ဘာသာ မတူသူေတြရဲ႕ၾကားမွာ မညီမွ်တဲ့ဥပေဒမ်ားဟာ ျပႆနာျဖစ္ေရးဆီကို ဦးတည္ေနတယ္ ဆိုတာကို ေကာက္ခ်က္ခ်မိခဲ့ ပါတယ္။
ထိုပဋိပကၡမ်ား ၿငိမ္းႏိုင္သေလာက္ ၿငိမ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ မဘသအဖြဲ႕ႀကီး ဖြဲ႕စည္းေဆာင္ရြက္ဖို႔ ႀကိဳးစား ၾကပါတယ္။ ထိုအဖြဲ႕ႀကီးကို ဦးေဆာင္ဖို႔ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အပါအ၀င္ ဆရာေတာ္အေတာ္မ်ားမ်ားက မိမိကို တာ၀န္ေပးၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္လည္း အသက္အရြယ္ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္သည္ကို ပဓာနမထားဘဲ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာအတြက္ အသက္ခႏၶာကိုမငဲ့ဘဲ စြမ္းႏိုင္သေလာက္ ေဆာင္ရြက္မည္ဟု သႏၷိ႒ာန္ခ်ိုက္ပါတယ္။
ထိုသို႔တာ၀န္ယူၿပီးသည့္ေနာက္ ထိုအခက္အခဲမ်ား ေျဖရွင္းႏိုင္ေအာင္ လိုအပ္သည္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရပါတယ္။
ဥပေဒပညာရွင္မ်ားကို ေခၚယူေမးျမန္းေဆြးေႏြးၿပီး ဘာသာတရားအားလံုးရဲ႕ ၾကားထဲမွာ မွ်တတဲ့ ဥပေဒတစ္ရပ္နဲ႔ ညီညီၫြတ္ ၫြတ္ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ရန္ ဘာသာတရားကို အေျခခံၿပီးေရးဆြဲထားတဲ့ ဥပေဒေတြကို ျပန္လည္သံုးသပ္တဲ့အခါ မွာ တျခားဘာသာႀကီးသံုးခုမွာ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒရွိေနႏွင့္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ဓေလ့ထံုတမ္းဥပေဒသာရွိၿပီး မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒမရွိေသးတဲ့အတြက္ တျခားဘာသာမ်ားရဲ႕ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒမ်ားႏွင့္လည္း မဆန္႔က်င္လြန္း, မေလ်ာ့လြန္းသည့္ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒကို ေရးသားေပးရန္ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားကို အကူအညီေတာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္တို႔ အသက္ ၇၇-ႏွစ္ရွိပါၿပီ။ ပရိယတၱိသာသနာအတြက္ေရာ၊ ပဋိပတၱိသာသနာအတြက္ေရာ၊ ေလာကအတြက္ေရာ တာ၀န္ေက်ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သလို၊ လုပ္ေဆာင္ေနဆဲလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ဳိး, ဘာသာ, အရပ္ေဒသ မခြဲျခားဘဲ ကိုယ့္တိုင္းျပည္မွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ လူသားေတြအားလံုးကို မွ်တတဲ့ဥပေဒအရိပ္ေအာက္မွာ ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနထိုင္ခြင့္ရဖို႔ရန္ အတြက္ ရင္ထဲကေစတနာ, ေမတၱာတရားမ်ားကို အေျခခံၿပီး အဓိ႒ာန္၀င္၊ သစၥာဆိုၿပီးေတာ့မွ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ဒါဟာ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ျဖဴစင္တဲ့ေစတနာ၊ ေမတၱာအမွန္ပါ။ ဒီအဆင့္ကို ေရာက္ဖို႔ရန္အတြက္လည္း အခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္း ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။
မဘသအဖြဲ႕ႀကီး စတင္ဖြဲ႕စည္းတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕ႀကီးက စင္ၿပိဳင္သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု ဖြဲ႔စည္းတယ္ထင္လို႔ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ အႀကိမ္ႀကိမ္သြားေရာက္ရွင္းျပၿပီး အျပန္အလွန္နားလည္မႈ, ယံုၾကည္မႈရရွိ ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ အစိုးရဘက္ကလည္း ဆရာေတာ္တို႔အဖြဲ႕က အစိုးရကို တိုက္ခိုက္မည့္ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းလား၊ အယူ၀ါဒျပင္းထန္တဲ့ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းလား စသည္ျဖင့္ သို႔ေလာသို႔ေလာ ျဖစ္ေနတဲ့အေျခအေန ကိုလည္း အခ်ိန္အေတာ္ယူၿပီး နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပခဲ့ရပါတယ္။ လုပ္ငန္းမ၀င္ခင္ကတည္းက ေ၀ဖန္, ႐ႈတ္ခ်, ကန္႔ကြက္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းအခ်ဳိ႕၊ ပုဂၢိဳလ္အခ်ဳိ႕ရဲ႕ စြပ္စြဲပုတ္ခတ္ေျပာဆိုခ်က္ေတြ, ထိုးႏွက္ခ်က္ေတြကိုလည္း စိတ္ရွည္၊ ဇြဲသန္ၿပီး သည္းခံခဲ့ရပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ေနေန တိုင္းျပည္အတြက္ တကယ္လိုအပ္တဲ့ ဒီဥပေဒၿပီးေျမာက္ေအာင္ေရးဆြဲခဲ့လို႔ ဥပေဒ အသက္၀င္လာတဲ့အခါမွာ တန္ဖိုးသိသူေတြအတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ဥပေဒဆိုတာ လက္ခံလာလိမ့္မယ္လို႔ ခံယူၿပီးခ်ီးမြမ္းျခင္း, ကဲ့ရဲ႕ျခင္းေတြၾကားထဲမွ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရတာပါ။
တစ္ခါ ဒီဥပေဒၾကမ္းကို ပညာရွင္မ်ားက ေရးဆြဲၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီဥပေဒနမူနာကို တင္ျပၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီကေရးဆြဲေပးဖို႔ရန္ အဆိုျပဳလႊာတင္သြင္းဖို႔ရန္အတြက္ ပါတီေတြ, လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ေတြကို တင္ျပၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို တင္ႏိုင္ေရးႀကိဳးစားျပန္တာ့လည္း ေတာ္ေတာ့္ကို ခက္ခက္ခဲခဲ ႀကိဳးစားခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အမ်ဳိး, ဘာသာ, သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕၀င္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ေလးသန္းေက်ာ္၊ ငါးသန္းခန္႔ရွိ ေထာက္ခံလက္မွတ္မ်ားကို ရေအာင္ယူၿပီး လႊတ္ေတာ္ကိုတင္သြင္းေပးဖို႔ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးထံကို ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေမတၱာရပ္ခံ အကူအညီေတာင္းခံခဲ့တာပါ။
သမၼတႀကီးကလည္း ဥပေဒအႀကံေပးမ်ားနဲ႔ အတူဖတ္႐ႈၿပီး ဒီဥပေဒဟာ မည္သည့္ဘာသာ, လူမ်ဳိး, ပုဂၢိဳလ္ကိုမွ် ထိခုိက္ျခင္းမရွိဘဲ ႏိုင္ငံတြင္းမွာရွိၾကတဲ့ ဘာသာေပါင္းစံု၊ လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူေနထိုင္ေရးအတြက္ တကယ္လိုအပ္ တဲ့ ဥပေဒျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ၿပီး “ဆရာေတာ္ ဒီဥပေဒဟာ တပည့္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြက္ တကယ္လိုအပ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္တို႔ရဲ႕ ေစတနာ, ေမတၱာနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဒီကိစၥကို သမၼတ႐ံုးကေန လႊတ္ေတာ္ကို ေရာက္ေအာင္ေတာ့ တပည့္ေတာ္ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးပါမယ္ဘုရား၊ သို႔ေသာ္ ဒီအဆိုျပဳလႊာကို လက္ခံမႈ, လက္မခံမႈစတဲ့ ေရွ႕ဆက္လုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းမ်ားကေတာ့ တပည့္ေတာ္နဲ႔ မဆိုင္ပါဘုရား။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔သာ ဆိုင္ပါသည္ဘုရား။ ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္သည့္ အပိုင္းကိုေတာ့ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးပါမယ္ဘုရား” လို႔ ျပန္လည္ အေၾကာင္းျပန္ၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းေပးခဲ့လို႔သာ ဒီကေန႔, ဒီအခ်ိန္မွာ, ဒီဥပေဒေပၚေပါက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဒီအမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒႀကီး ေပၚေပါက္လာျခင္းဟာ ဆရာေတာ္တို႔က ေမတၱာရပ္ခံတယ္။ သမၼတႀကီးက ဒီေမတၱာရပ္ခံခ်က္ကို လက္ခံၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို ပို႔ေပးတယ္။ ဒီေလာက္ပါဘဲ။ ဒီဥပေဒကို ဆရာေတာ္တို႔ မဘသရဟန္းပုဂၢိဳလ္၊ လူပုဂၢိဳလ္ ပညာရွင္မ်ားက ေရးဆြဲခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းနဲ႔အညီ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားက လုပ္ထံုးလုပ္နည္းနဲ႔အညီ ေရးဆြဲၿပီး ျဖစ္ေပၚ လာတဲ့ ဥပေဒဆိုတာကို နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္။ သိေစခ်င္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က ဒီဥပေဒဟာ မဘသအဖြဲ႕ႀကီးကဘဲ ေရးဆြဲၿပီး ေတာ့ ထုတ္ျပန္ထားသလိုမ်ဳိးအထိ ထင္မွတ္ေနၾကတာ၊ ေျပာဆိုေနၾကတာကို ၾကားေနရလို႔ ဆရာေတာ္ထည့္ေျပာျပတာပါ။ အခုအမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒေလးရပ္ကို သမၼတႀကီးလက္မွတ္ေရးထိုးၿပီးတာလည္း အားလံုးအသိပါပဲ။ ဥပေဒရဲ႕လိုရင္းအခ်က္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္မ်ားကိုလည္း ပန္းဖလက္မ်ား႐ိုက္ႏွိပ္ၿပီး ေ၀ငွေပးထားပါတယ္။
ေသခ်ာဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။ နားမလည္ရင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါ ဆက္ဖတ္ၾကည့္ၾကပါ။ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ အခါခါဖတ္ၿပီး နားလည္ေအာင္ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ရဲရဲႀကီးအာမခံရဲတာကေတာ့ ဒီဥပေဒဟာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ ေယာက္, အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု, ဘာသာတစ္ခုကို ထိခုိက္နစ္နာေစမႈလံုး၀မရွိဘဲ ဆရာေတာ္အပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာ ေနၾကတဲ့ ျပည္သူျပည္သားအားလံုး တကယ္လိုက္နာရင္ တကယ္ကိုမွ်တတဲ့ ဥပေဒေအာက္မွာ လူမ်ဳိးေရး, ဘာသာေရး အေျခခံၿပီးျဖစ္တဲ့ ျပႆနာမ်ား အလြန္နည္းပါးၿပီး ညီညီၫြတ္ၫြတ္ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ေနထိုင္ခြင့္ရမဲ့ ဥပေဒဆိုတာ ဆရာေတာ္တို႔ အာမခံရဲပါတယ္။
ဥပေဒကို ေသခ်ာမဖတ္ဘဲ ဒါမွမဟုတ္ရင္ အားလံုးနဲ႔လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈကို မေရွး႐ႈဘဲ မိမိရဲ႕အတၱ ခံစားခ်က္တစ္ခု တည္းကိုသာၾကည့္တဲ့ အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ေတာ့လည္း ႀကိဳက္ခ်င္မွႀကိဳက္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ မရွင္းလင္းတဲ့အခ်က္ အလက္ မ်ား ရွိရင္လည္းပဲ မည္သူမဆို ဒီအခမ္းအနားႀကီးအတြင္းမွာ ေမးႏိုင္ဖို႔ရန္ စီစဥ္ေပးထားပါတယ္။ ျပည္ပကေမးလိုလွ်င္ေတာင္ တယ္လီဖုန္းနဲ႔ေမးလို႔ရေအာင္အထိ စီစဥ္ေပးထားပါတယ္။ ဒီအခမ္းအနားအတြင္းမွာ အခ်ိန္ရသေလာက္ ေျဖေပးမွာျဖစ္ၿပီး က်န္ေမးခြန္းကိုေတာ့ အသံလႊင့္ဌာန၊ ႐ုပ္သံဌာနမ်ားကို ေမတၱာရပ္ခံ အကူအညီေတာင္းခံၿပီး ေျဖၾကားေပးဖို႔ စီစဥ္ေပးပါမယ္။
ဆရာေတာ္ေနာက္ဆံုးေျပာခ်င္တာက မဘသအဖြဲ႕ႀကီးဟာ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒေပၚေပါက္ေရး တစ္ခုတည္းအတြက္ ကိုသာ တစ္စိုက္မတ္မတ္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္လာခဲ့တာျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္၊ မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္း၊ မည္သည့္ပါတီ အတြက္မွ် လုပ္ေဆာင္ေနျခင္းမဟုတ္ဘူးဆိုတာကို နားရွင္းေလာက္ၿပီထင္ပါတယ္။ ဥပေဒေရးဆြဲမႈ မၿပီးေသခင္မွာ အစိုးရပိုင္း လူႀကီးမင္းမ်ားႏွင့္ ေမးျမန္ေျပာဆိုေဆြးေႏြး ၾကရတာေတြေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဘယ္အစိုးရမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာေတာ္တို႔အဖြဲ႔ကေတာ့ မပတ္သက္လို႔ကို မရဘူးဆိုတာ နားလည္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ယခုေတာ့ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒေပၚေပါက္လာပါၿပီ။ ႀကိဳးစားရက်ဳိးနပ္ခဲ့ပါၿပီ။ ဤသို႔ ေပၚေပါက္လာရျခင္းမွာလည္း ရဟန္း, ရွင္, လူ, ျပည္သူမ်ား၏ ေတာင္းဆိုမႈ၊ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား၏ ကူညီမႈ၊ သမၼတႀကီးအပါအ၀င္ လႊတ္ေတာ္သံုးရပ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ား၏ ေထာက္ခံအတည္ျပဳေပးမႈ - စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ တာ၀န္ရွိသူအားလံုးကို အထူးေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကားပါတယ္။
အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေပၚေပါက္လာျခင္းသည္ ဘာသာေပါင္းစံု, လူမ်ဳိးေပါင္းစံုရွိေနသည့္ ျမန္မာလူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးအတြက္ အျခားဘာသာမ်ားႏွင့္ တန္းတူညီမွ် လူ႔အခြင့္အေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ရယူျခင္းျဖစ္၍ ညီၫြတ္မွ်တ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကိုေဖာ္ေဆာင္ေပးျခင္းပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ၌ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု, ဘာသာေပါင္းစံု, လူမ်ဳိးေပါင္းစံု ေနထိုင္ၾကသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း မွီတင္း ေနထိုင္သူအားလံုးသည္ ညီၫြတ္ဖို႔လိုေနေပၿပီ။ ညီညာမွျပည္သာမည္ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္က မတူကြဲလြဲတာေတြ ထားခဲ့ ၾကၿပီး ယေန႔အခ်ိန္ကစ၍ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ ျပည္ောင္စုကဗ်ာ၌ လမ္းၫႊန္ခဲ့ေသာ -
(ငါ့ညီေျပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း၊ မင္းႏွင့္ ကခ်င္ႏွင့္၊ ခ်င္းႏွင့္ ကယားႏွင့္၊
ရွမ္းႏွင့္ ရခိုင္ႏွင့္၊ မြန္ႏွင့္ ကရင္ႏွင့္၊ သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္၊ အေနတတ္လွ်င္၊ နတ္ျပည္ႏႈိင္းတု၊ ျပည္ေထာင္စုဟု၊)
ကဗ်ာအတိုင္း ျပည္ေထာင္စုသားအခ်င္းခ်င္း လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း ဘာသာအခ်င္းခ်င္း သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္ အေနတတ္လွ်င္ နတ္ျပည္ႏွင့္ေတာင္ တုပလို႔ရေအာင္ ႏႈိင္းစာလို႔ရေအာင္ ခ်မ္းသာသုချပည့္၀သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေအာင္ ညီၫြတ္ၾကပါ။ ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါဟု တိုက္တြန္းရင္း ဆရာေတာ္၏ အဖြင့္ၾသ၀ါဒစကားကို အဆံုးသတ္အပ္ပါတယ္။
အားလံုး အမိျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကိုလည္း ဘက္ေပါင္းစံုမွ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကပါေစ၊
အမ်ဳိး ဘာသာ သာသနာကိုလည္း တိုးတက္ျပန္႔ပြားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ၊
အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ မပ်က္စီးေအာင္ တည္တံ့ေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ဖ်က္မည့္သူမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ ဖ်က္မည့္သူမ်ားကိုလည္း ေရွာင္ရွားႏိုင္ၾကပါေစ။
အားလံုးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္ သာဓုအႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚအပ္ပါသတည္း။
ဘဒၵႏၲတိေလာကာဘိဝံသ
ဥကၠ႒၊ မဘသအဖြဲ႕ (ဗဟို)
အဂၢမဟာပ႑ိတ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ၾသ၀ါဒါစရိယ
ရြာမပရိယတၱိစာသင္တိုက္၊ အင္းစိန္။
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteအမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ (PDF Download )
ReplyDeletehttp://www.4shared.com/office/1MTN7-yxce/___PDF_Download__.html
အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ (အက်ဥ္းခ်ဳပ္) Photo
ReplyDeletehttp://www.4shared.com/folder/0wOADdiA/____Photo.html
အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒအက်ဥ္းခ်ဳပ္ Pdf Download
ReplyDeletehttp://www.4shared.com/office/1MTN7-yxce/___PDF_Download__.html