Photobucketအမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး (ဗဟို)

Wednesday, July 9, 2014

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ အေရေပၚဥပေဒမူၾကမ္းအေပၚ (၁) လူ႔အခြင့္အေရး (၂) ၁၉၄၅-ခုႏွစ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာမိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈ အက္ဥပေဒတို႔ကို အကိုးအကားျပဳသည့္ ကန္႔ကြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းတင္ျပခ်က္ အပိုင္း (၃)


``၁၉၅၄-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္
အေမြဆက္ခံမႈ အက္ဥပေဒ´´
အဆိုးဆံုးႏွင့္ ျပႆနာအျဖစ္ဆံုးအခ်က္
          ပုဒ္မ ၅ လူပ်ိဳေဘာ္၀င္ၿပီးျဖစ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ ေယာက်္ားတစ္ဦးႏွင့္ အသက္ (၁၄)ႏွစ္ေအာက္မငယ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာမိန္းမမ်ားတစ္ဦးတို႔သည္ ဤအက္ဥပေဒအရ ထိမ္းျမားႏိုင္သည္။
          အထက္ပါျပ႒ာန္းခ်က္ကို ဖတ္႐ႈေလ့လာ႐ံုမွ်ျဖင့္ မိခင္ႏုိ႔ရည္နံ႔မစင္ေသးေသာ ႏုႏုထြတ္ထြတ္ ကေလးသာသာအရြယ္မွ်သာရွိေသးေသာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးငယ္ကို လူပ်ိဳေဘာ္၀င္ၿပီးျဖစ္ သည့္ အသက္အပိုင္းအျခားမရွိ၊ သက္ႀကီးရြယ္အို၊ မည္သည့္ဘာသာျခားကမဆို လက္ထပ္ယူႏိုင္ သည္ ဆိုေသာအခ်က္မွာ မည္မွ်ရင္ေလးဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္ကို အလြယ္တကူသိရွိႏိုင္ပါသည္။
          ထိုသို႔ အသက္ (၁၄)ႏွစ္ေအာက္အရြယ္ကို လက္ထပ္ခြင့္ျပဳပါက ရာဇသတ္ႀကီးဥပေဒပုဒ္မ `၃၇၅´ အရ မုဒိမ္းမႈမွ ကင္းလြတ္ေစရန္ (တစ္နည္းအားျဖင့္) ထိုပုဒ္မ ၃၇၅ ၏ ပထမခၽြင္းခ်က္အရ ``မိန္းမကခြင့္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ ခြင့္မျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ ထိုမိန္းမသည္ အသက္ ၁၄ ႏွစ္ေအာက္အရြယ္ ရွိသူျဖစ္ျခင္းသည္ မုဒိမ္းမႈေျမာက္သည္´´ဟူေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္လြတ္ကင္းေစရန္ အသက္ ၁၄ ႏွစ္ ကို သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
          ``သို႔ေသာ္ ထိုသူငယ္မသည္ အသက္ (၂၀) မျပည့္ေသးသည့္မိန္းမျဖစ္လွ်င္ မိဘ၏သေဘာ တူညီခ်က္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိဘတို႔ေသဆံုးပါမူ အမွန္အုပ္ထိန္းသူ (သို႔) တရားဥပေဒအရ အုပ္ထိန္းသူရွိလွ်င္ ထိုအုပ္ထိန္းသူ၏ သေဘာတူညီခ်က္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ရရွိၿပီးျဖစ္ရမည္´´ ဟူ၍ ပါရွိပါသည္။
          ၄င္းကိစၥ၌ မိဘ (သို႔) အုပ္ထိန္းသူက ဘ၀ရပ္တည္မႈခက္ခဲ၍လည္းေကာင္း၊ ေငြေၾကး ျပႆနာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ တစ္စံုတစ္ရာေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘာသာျခားႏွင့္ လက္ထပ္ခြင့္ ကိုခြင့္ျပဳလွ်င္ ထိုသူငယ္မသည္ မိဘအုပ္ထိန္းမႈေအာက္တြင္ မရွိေတာ့ဘဲ၊ ဘာသာျခားကာမပိုင္လင္၏ အုပ္ထိန္းမႈေအာက္သို႔ ခ်က္ခ်င္းေရာက္ရွိသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
          ထိုသို႔ ဘာသာျခားလင္ေယာက္်ား၏ တရား၀င္လင္မယားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ထိုဘာသာျခားလင္ေယာက္်ားမွ ၄င္းကိုးကြယ္သည့္ဘာသာသို႔ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ကူးေျပာင္းသိမ္းသြင္းျခင္းကို မိန္းမျဖစ္သူသည္ မ႐ႈမလွ ခံစားရပါသည္။
          ထိုသို႔ ဘာသာျခားလင္ေယာက္်ားက ၄င္းကိုးကြယ္သည့္ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းသိမ္းသြင္းရန္ အဓိကအေၾကာင္းမွာ ထိုလင္ေယာက္်ားကိုးကြယ္ သည့္ဘာသာသို႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးက ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္မွသာ ထိုေယာက္်ား၏တရား၀င္မယားအျဖစ္ ေရာက္ရွိမည္ဆိုေသာ အေၾကာင္း မွာ အဓိကျဖစ္သည္။
          ထိုအခ်က္ကို ၁၉၅၄-ခုႏွစ္ဥပေဒက ဘာသာျခားလင္ေယာက္်ားက ၄င္း၏ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မယားကို ၄င္းကိုးကြယ္သည့္ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းေစျခင္းမျပဳရန္၊ တစ္စံုတစ္ရာတားျမစ္ပိတ္ပင္ ထားသည့္ ျပ႒ာန္းခ်က္လံုး၀မရွိျခင္းမွာ ထို ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ဥပေဒ၏ အဓိကအဆိုးဆံုးအခ်က္ ျဖစ္ပါ သည္။ မီးေလာင္ရာေလပင့္ဆိုလွ်င္ မမွားပါ။
          ထိုျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးငယ္သည္ ဘာသာျခားကာမပိုင္လင္ေယာက္်ား၏ မယား အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြား၍ မိမိ၏ဗုဒၶဘာသာ အသိုင္းအ၀ိုင္းတြင္မရွိေတာ့ဘဲ အပ်ိဳရည္ပ်က္ရျခင္းဘ၀၊ ကေလးမ်ားတစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားရသည့္အေျခအေန ထိုေယာက္်ားေကၽြးသမွ် ေပးသမွ်သာစားသံုးရၿပီး ထိုေယာက္်ား၏အိမ္တြင္ေန၍ ဘာသာျခားေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားအလယ္၌ မ်က္စိသူငယ္ျဖင့္ရပ္တည္ရသည့္ဘ၀သည္ ထိုဗုဒၶဘာသာ၀င္သူငယ္မအဖို႔ ``ႏူနာ၀ဲစြဲ၊ လဲရာသူခိုး ေထာင္း´´ဆိုေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ျခင္းမကေရာက္ရွိသြားၿပီး မိမိတို႔ကိုးကြယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ အေပၚ မည္သို႔ပင္ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈရွိေစကာမူ မတတ္သာသည့္အဆံုး ဘာသာျခားလင္ေယာက္်ား ၏ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းလိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
          တစ္ဆက္တည္းပင္ ေမြးဖြားလာေသာကေလးမ်ားမွာလည္း ဘာသာျခားလင္ေယာက္်ား၏ ကိုးကြယ္ရာဘာသာေအာက္သို႔ အလိုအေလ်ာက္ ေရာက္ရွိသြားရစၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။
          ၁၉၅၄ ခုႏွစ္၊ ဥပေဒက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ သြားမည္ဆိုေသာ္လည္း အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားအရ စာရြက္ေပၚတြင္သာ ရွိေနေသာအခြင့္အေရး ျဖစ္ပါသည္။ ဘာသာျခားႏွင့္လက္ထပ္ၿပီးပါက ထိုအမ်ိဳးသမီးငယ္မွာ ဘာသာျခားျဖစ္သြား၍ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ိဳးသမီးဟူေသာ အေနအထားအဆင့္ပင္ မရရွိႏိုင္ေတာ့ပါ။ အင္မတန္ကံေကာင္းမွသာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ရပ္တည္ႏိုင္သည္ဆိုေစကာမူ ဘာသာျခားလင္ေယာက္်ား၏ ကိုးကြယ္ရာဘာသာေရးဥပေဒအရ တရား၀င္ဇနီးမဟုတ္ေတာ့၍ လက္ထပ္မႈပ်က္ျပယ္သည့္အခါ၊ ကြာရွင္းျပတ္စဲသည့္အခါ၊ လင္ျဖစ္ေစ မယားျဖစ္ေစ ကြယ္လြန္သည့္အခါ၊ အေမြဆက္ခံရသည့္အခါ ပစၥည္းခြဲျခမ္းေရး၊ သားသမီးအုပ္ထိန္း ေရးကိစၥတို႔တြင္ အျငင္းပြားသည့္အခါမ်ိဳးမွသာ ထို ၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ဥပေဒက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရးကို တရား႐ံုးအဆင့္ဆင့္တက္ေရာက္ႏိုင္ၿပီး ေငြေၾကးအေျမာက္အျမား အကုန္ခံ ႏိုင္သည့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ဳိးသမီးကသာ ရရွိေကာင္းရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သာမန္လူတန္းစား အေနျဖင့္ ထိုအခြင့္အေရးမ်ိဳးမရႏိုင္ၾကပါ။
          ဥပမာအားျဖင့္ ေရာဂါကၽြမ္းမွ ေဆးကုသေပးရသည့္အခါတြင္ ေရာဂါ ေပ်ာက္မေပ်ာက္မသိ ေငြေၾကးအေျမာက္အမ်ားကုန္က်မည္ျဖစ္ရာ ထိုေငြေၾကးအေျမာက္အမ်ားကို ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ိဳး သမီးအေနျဖင့္ ရွာေဖြရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။
          ထို ၁၉၅၄-ခုႏွစ္ ဥပေဒမွာ ဒုကၡမျဖစ္ေအာင္ႀကိဳတင္ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒအမ်ိဳးအစားမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ျပႆနာေပါင္းစံုႏွင့္ ကူ၍မရကယ္၍မရသည့္ ဘ၀အေျခအေနေရာက္မွ ရင္ဆိုင္ရမည့္ ဥပေဒ ျဖစ္ပါသည္။
          ထိုဥပေဒမွာ ``ေပးကားေပး၏မရ၊ ေကၽြးကားေကၽြး၏မ၀´´ ဆိုေသာ ဥပေဒမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ႀကီး၏ အစည္းအေ၀းမွ ``မီးမေလာင္ခင္ႀကိဳတင္တား´´၊ ``ေရာဂါမျဖစ္ခင္ႀကိဳတင္ကာကြယ္´´ ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္တို႔ႏွင့္ အညီ``ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာအေရးေပၚဥပေဒ(မူၾကမ္း)´´ ကို သက္ဆိုင္ရာတို႔မွျပ႒ာန္းေပးပါရန္ လက္ရွိဆိုးရြားလာေသာဒုကၡမွလည္းကင္းေ၀းေစရန္၊ အနာဂတ္ ပဋိပကၡမ်ား ထပ္မံမေပၚေပါက္ေစရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ဘာသာေပါင္းစံုႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်စြာျဖင့္ေနထိုင္ႏိုင္သည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းေပၚေပါက္ေစရန္ သူ႔စည္းကိုယ့္စည္းျခား၍ ဘာသာ ေပါင္းစံုျဖင့္ ေအးခ်မ္းစြာေနထိုင္ရန္ရည္ရြယ္၍ ထိုဥပေဒမူၾကမ္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးေရး အတြက္ သံဃာေတာ္မ်ားမွ အေျမာ္အျမင္ႀကီးစြာျဖင့္ ေစတနာသန္႔သန္႔ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
          မည္သည့္ကိုးကြယ္ရာဘာသာ၊ မည္သည့္လူမ်ိဳး၊ မည္သည့္အခြင့္အေရးကိုမွ ထိခိုက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။
          အထက္တြင္ ၁၉၅၄-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြ ဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ၏ အားနည္းခ်က္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ျပႆနာမ်ားေပၚေပါက္ေလ့ရွိသျဖင့္ ယခုျပည္ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္ ဦးထြန္းထြန္းဦးမွ ``ျပည္ေထာင္စုသမၼတႏိုင္ငံေတာ္၊ ျပည္ေထာင္ စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အမွတ္ ၁/၂၀၁၂´´ ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေမလ (၉) ရက္ေန႔စြဲျဖင့္``ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားႏွင့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းကိစၥ´´ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္
(၁)     ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပည္ပႏိုင္ငံအသီးသီးမွ ၀င္ေရာက္လာၾကေသာ ႏိုင္ငံျခားသားအခ်ိဳ႕သည္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားရန္တရား႐ံုးတြင္ က်မ္းက်ိမ္လႊာမ်ားျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကပါ သည္။ သို႔ရာတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာႏိုင္ငံျခားသားမ်ားသည္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားႏွင့္ အမွန္တစ္ကယ္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားလိုျခင္းမဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံျခားသို႔ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ားကို ေခၚေဆာင္ကာ အက်င့္ သိကၡာပ်က္ျပားသည့္ အလုပ္မ်ားေစခိုင္းသည့္ အတြက္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား အတိဒုကၡေရာက္ကာ ဘ၀ဆံုး႐ႈံးရမည့္ အႏၱရာယ္မ်ားေတြ႕ႀကံဳရသည္ကို ၾကားသိရသျဖင့္ တရား႐ံုးခ်ဳပ္က (၁.၇.၁၉၉၈) ရက္စြဲပါ ၫႊန္ၾကားခ်က္အမွတ္ ၂/၁၉၉၈ ကို ထုတ္ျပန္ကာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးအား ႏိုင္ငံျခားသားတစ္ဦးႏွင့္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေၾကာင္း က်မ္းက်ိမ္လႊာျပဳလုပ္ေရး တင္ျပလာပါက မည္သည့္ တရား႐ံုးကမွ် လက္ခံေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳရန္ ၫႊန္ၾကားခဲ့သည္။
၂။       ………………………………….. သို႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံျခားသားႏွင့္ထိမ္းျမားလက္ထပ္လိုသူ ျမန္မာ အမ်ိဳးသမီးတို႔ နစ္နာဆံုး႐ံႈးမႈမျဖစ္ေစရန္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားသားႏွင့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးမ်ား ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျခင္း က်မ္းက်ိမ္လႊာျပဳလုပ္ေပးရန္ တင္ျပလာပါက တရား႐ံုးမ်ားက ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကို ေရွးဦးစြာစီစစ္ေဆာင္ရြက္ရန္ျဖစ္သည္။
(က)    တရား႐ံုးက က်မ္းက်ိမ္လႊာျပဳလုပ္လိုသူတို႔သည္ အမွန္တကယ္ အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ ႏွစ္ဦးသေဘာတူေပါင္းသင္းရန္ ရည္ရြယ္၍ လက္ထပ္ထိမ္းျမားလိုျခင္း ဟုတ္မဟုတ္ကို ခိုင္လံုသည့္ အေထာက္အထားတင္ျပႏိုင္ျခင္း ရွိ/မရွိ။
( ခ)    က်မ္းက်ိမ္လႊာျပဳလုပ္လိုသူတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ဟုတ္/မဟုတ္၊
( ဂ)    ထိမ္းျမားလက္ထပ္ႏိုင္သည့္ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ျပည့္စံုသူတို႔ ဟုတ္/မဟုတ္၊
(ဃ)    က်မ္းက်ိမ္လႊာတြင္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ မွန္ကန္ျခင္း ရွိ/မရွိ၊
( င)    လိမ္လည္အလြဲေျပာဆိုျခင္း၊ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္ျခင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းမရွိဘဲ မိမိတို႔ သေဘာဆႏၵအေလ်ာက္ လြတ္လပ္စြာသေဘာတူက်မ္းက်ိမ္လႊာ ျပဳလုပ္ျခင္း ဟုတ္/မဟုတ္၊
၃။       တရား႐ံုးမ်ားက အထက္အပိုဒ္-၂ ပါ အခ်က္ကို စိစစ္ၿပီးေနာက္ သေဘာက်ေက်နပ္မႈရွိပါက ကာယကံရွင္ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အား တရားသူႀကီးႏွင့္ သက္ေသမ်ားေရွ႕ေမွာက္တြင္ က်မ္းက်ိမ္ဆိုေစ၍ က်မ္းက်ိမ္လႊာတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ အခ်က္အလက္မ်ား မွန္ကန္ေၾကာင္း ကတိ၀န္ခံခ်က္လက္မွတ္ ေရးထိုးေစရမည္။
          ထိုၫႊန္ၾကားခ်က္အပိုဒ္-၈ တြင္ ``ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းသည္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္သူမ်ား၏ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာအေပၚတြင္ အေျခခံျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ……………………………………. လူမ်ိဳးႏွင့္ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာအလိုက္ ဓေလ့ထံုးတမ္းဥပေဒမ်ားႏွင့္ ေအာက္ပါထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းဥပေဒမ်ားလည္း အတည္ျဖစ္လ်က္ရွိသည္´´ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
          ယခုကဲ့သုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ ဘာသာျခားမ်ား လူမ်ိဳးျခားတို႔သည္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို အလြယ္တကူထိမ္းျမားလက္ထပ္ႏိုင္ျခင္းမွာ အထက္တြင္ေဖာ္ျပထားသည့္ ၁၉၅၄-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျမန္မာမိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒႏွင့္ ျမန္မာဓေလ့ ထံုးတမ္းဥပေဒတို႔ အားနည္းခ်က္အရ အလြန္ဆိုးရြားသည့္ျပႆနာမ်ား ေပၚေပါက္လ်က္ရွိသည္ကို ယခုလက္ရွိ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၏ ျပည္ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္က သတိေပးၫႊန္ၾကားခ်က္ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
          ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း အစရွိေသာကိစၥမ်ားမွာ ေပါ့ေပါ့တန္တန္လုပ္၍ မျဖစ္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ဘာသာျခားလူမ်ိဳးျခားတို႔ႏွင့္ ထိမ္းျမားလက္ထပ္မႈသည္ အလြန္အေရးႀကီး လွေၾကာင္းကိုေျပာရန္ပင္မလိုေတာ့၍ ယခုလက္ရွိျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၏ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္က သတိေပးၫႊန္ၾကားထားသည့္နည္းတူ ယခုႏိုင္ငံေတာ္တစ္၀န္းလံုးက တက္ေရာက္လာေသာ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေစာင့္ေရွာက္ေရး သံဃာေတာ္အဖြဲ႕ႀကီးမွလည္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးေလးမ်ားကို ဘာသာျခားလူမ်ဳိးျခားတို႔က အလိုရွိတိုင္းလြယ္ကူစြာ ရယူေပါင္းသင္းျခင္း၏ အႏၱရာယ္ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရ၍ ယခုျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးမ်ား ထိမ္းျမားလက္ထပ္ျခင္းဆိုင္ရာ အေရးေပၚဥပေဒ(မူၾကမ္း) အေကာင္အထည္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအတိုင္း မသိက်ိဳးကၽြံျပဳထားပါက ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ လက္ထပ္ေပါင္းသင္းသည့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတို႔မွ ေမြးဖြားလာေသာ သားသမီးတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာကေလးမ်ား မဟုတ္ေတာဘဲ ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးအႏြယ္တို႔သည္ အေႏွးႏွင့္အျမန္ ဆံုး႐ံႈးေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မည့္ အေရးကို အခ်ိန္မီ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
          ယခုကိစၥတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔၏အျမင္၌ ``ေက်းလက္ေတာရြာရွိ အေျခခံလူတန္းစား တို႔၏ ဘ၀မွာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈတို႔ေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ကာယကံရွင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနႏွင့္ေရာ အုပ္ထိန္းသူမိဘမ်ားအေနႏွင့္ပါ ဘာသာျခားလူမ်ဳိးျခားတို႔ႏွင့္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္´´ ဟူေသာ အယူအဆမွာလည္း မွားသည္ဟု မဆိုႏိုင္သလို ယခုကဲ့သို႔ဥပေဒျဖင့္ အခ်ိန္မီတားျမစ္ျခင္း မရွိပါက ဘာသာျခားလူမ်ိဳးျခားတို႔၏ စိတ္ႀကိဳက္ျခယ္လွယ္ျခင္းကိုပါ ခြင့္ျပဳရာေရာက္ေစပါသည္။
          ``စား၀တ္ေနေရးမလံုေလာက္၍ လာဘ္စားရပါသည္´´ ဟူေသာအစဥ္အလာကိုလက္ခံထား ပါက ႏိုင္ငံေတာ္ပါ ပ်က္စီးမည့္အေရးေၾကာင့္ ``စား၀တ္ေနေရးမလံုေလာက္ျခင္း´´ သည္ တစ္ကိစၥ၊ ``လာဘ္ေပးလာဘ္ယူျခင္းသည္´´ တစ္ကိစၥဟု ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရတို႔က ဆင္ျခင္သံုးသပ္၍ မည္သည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္မွ် လာဘ္မစားႏိုင္ရန္ ျပစ္ဒဏ္ေပးေသာဥပေဒျဖင့္ တားျမစ္ဟန္႔တားရသ္ည့ သာဓကကိုေထာက္႐ႈပါက္ အေျခခံလူတန္းစားမ်ား၏ ဆင္းရဲမြဲေတမႈအေပၚ အျမတ္ထုတ္၍ ဘာသာျခား လူမ်ိဳးျခားတို႔က ၁၉၅၄-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျမန္မာမိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြ ဆက္ခံေရးဥပေဒကို အကာအကြယ္ယူလ်က္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားေပါင္းသင္းျခင္းတို႔ကို ဆက္လက္မျပဳ လုပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ အခ်ိန္မီ အေရးယူဟန္႔တားရန္မွာ အလြန္အေရးႀကီးသည့္ အဆင့္သို႔ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားတင္ျပသည့္ ျပစ္ဒဏ္စီရင္ခ်က္ပါ အေရးေပၚဥပေဒ (မူၾကမ္း)ကို အျမန္ဆံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးရန္ အထူးအေရးႀကီးလွပါသည္။

``အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ျပင္ပမီဒီယာတို႔မွတစ္ဆင့္ ကန္႔ကြက္ျခင္းကိစၥ´´
          ယခုျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာအေရးေပၚဥပေဒ (မူၾကမ္း) အပိုဒ္-၄တြင္ မိဘ (သို႔) အုပ္ထိန္းသူ၏စာျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူရန္ေဖာ္ျပခ်က္မွာ ဥပေဒ ႏွင့္မညီေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဥပေဒတြင္ ``အရြယ္ေရာက္ျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒ´´ အရ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ႏွင့္ ၂၁ ႏွစ္တို႔သည္ အရြယ္ေရာက္ၿပီးျဖစ္၍ ကာယကံရွင္အမ်ိဳးသမီး၏ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္ခြင့္တို႔မွာ အုပ္ထိန္းသူမိဘတို႔ႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေတာ့ဟု (၅.၇.၂၀၁၃) ဘီဘီစီ ( BBC )၏ အေမးအေျဖခန္းတစ္ခု တြင္ ေရွ႕ေနဦးေအာင္ထူးဆိုသူက ကန္႔ကြက္ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။
          အဆိုပါ ဦးေအာင္ထူး၏ေဖာ္ျပခ်က္သည္ ယခုကိစၥႏွင့္ လံုး၀မသက္ဆိုင္ေၾကာင္းမွာ ထို ``အရြယ္ေရာက္ျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒ´´ ( The Majority Act ) ပိုဒ္-၂ တြင္ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ထင္ရွား ပါသည္။
          ထိုအက္ဥပေဒ အပိုဒ္-၂ (က) တြင္ ``လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာကိစၥ၊ လင္မယားကြာ ရွင္းျခင္းကိစၥ၊ ခန္း၀င္ပစၥည္းကိစၥ၊ ေမြးစားျခင္းႏွင့္ဆိုင္ရာကိစၥ´´ တို႔၌လည္းေကာင္း
          (ခ) တြင္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာကိစၥ၊ ဘာသာေရးဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာကိစၥတို႔၌လည္း ေကာင္း၊ အရြယ္ေရာက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အသက္အပိုင္းအျခားသတ္မွတ္မႈသည္ ထိုဥပေဒႏွင့္ လံုး၀မပတ္သက္´´ ဟူ၍ မသက္ဆိုင္ေၾကာင္း ျပ႒ာန္းထားပါသည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ၊ အရြယ္ေရာက္မႈ၊ အသက္ျပည့္မီျခင္းရွိ/မရွိကိစၥတုိ႔ မွာ ``The Majority Act ´´အရြယ္ေရာက္ျခင္းဆိုင္ရာ ဥ႔ေဒအရ သတ္မွတ္ျခင္းမျပဳႏိုင္ဟု အထင္ အရွားျပ႒ာန္းထားျခင္းရွိပါလ်က္ႏွင့္ ယခုကဲ့သို႔ ဘီဘီစီ (BBC) မွတစ္ဆင့္ ေရွ႕ေနဦးေအာင္ထူးမွ ေျပာဆိုျခင္းမွာ ဥပေဒႏွင့္လံုး၀ဆန္႔က်င္ေသာေျပာဆိုမႈသာျဖစ္ပါသည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ မိဘအုပ္ထိန္းသူတို႔အေနျဖင့္ မိမိ၏သမီးကို ထိမ္းျမားခြင့္ျပဳျခင္း၊ မျပဳျခင္းတို႔မွ မိဘ အုပ္ထိန္းသူတို႔၏ တာ၀န္၀တၱရားျဖစ္ေၾကာင္း အလြန္ထင္ရွားပါသည္။ ထိမ္းျမားလက္ထပ္လိုသည့္ သတို႔သား၏အရည္အခ်င္း၊ အက်င့္စာရိတၱ၊ အလုပ္အကိုင္ က်မ္းမာေရးမွအစ မိဘအုပ္ထိန္းသူ အေနျဖင့္ ဘက္စံုေအာင္စံုစမ္းေလ့လာၿပီးမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ေပး/မေပးကို ဆံုးျဖတ္ရန္ အခြင့္အေရးႏွင့္ တာ၀န္မွာ မိဘအုပ္ထိန္းသူတို႔၌သာ ရွိပါသည္။
          သတို႔သားေလာင္းသည္ မည္သည့္ဘာသာကိုးကြယ္သူျဖစ္ေၾကာင္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဟုတ္/ မဟုတ္ဆိုေသာကိစၥမွာ ``ကိုးကြယ္ရာဘာသာႏွင့္ပတ္သက္၍ မွတ္ပံုတင္ဥပေဒ (မူၾကမ္း) အရ ႏိုင္ငံ ေတာ္အစိုးရမွ အဆံုးအျဖတ္ေပးမႈသာ  ျပဳလုပ္ႏိုင္´´ သည္ျဖစ္၍ မိမိတို႔၏သမီးႏွင့္ သေဘာတူရန္ သင့္မသင့္ကိစၥမွာ မိဘအုပ္ထိန္းသူတို႔၏ ကိစၥျဖစ္သည္ဟု သတိျပဳသင့္ပါသည္။
          အထူးတင္ျပလိုသည့္အခ်က္မွာ အထက္တြင္ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၏ ျပည္ ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္မွ ၫႊန္ၾကားအမွတ္ (၁/၂၀) အပိုဒ္-၈ တြင္  ``လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းသည္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားသူမ်ား၏ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာအေပၚ အေျခခံျခင္းျဖစ္သျဖင့္´´ ဟူ၍ အထင္ အရွားၫႊန္ျပထားရွိပါလ်က္ႏွင့္ ``လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းသည္ လူမႈေရးကိစၥျဖစ္၍ ဘာသာေရးႏွင့္ မပတ္သက္ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈကိစၥတို႔၌ ၀င္မပါၾကပါနဲ႔၊ ဘာသာေရးသက္သက္ကိုသာလုပ္ၾကပါ´´ ဟု က်ယ္ေလာင္စြာ ဟစ္ေအာ္လာၾကေသာ (အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးတို႔ဘက္မွ) ေ၀ဖန္ေျပာဆိုခ်က္မွာ အလြန္ပင္မွားယြင္းလ်က္ရွိၿပီး ………………………. အထက္ေဖာ္ျပခ်က္ပါ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုတရားသူႀကီးခ်ဳပ္၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္ကို ဆန္႔က်င္၍ေျပာဆိုရာေရာက္သျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုတရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ကိုပင္ မထီမဲ့ျမင္ျပဳရာ ေရာက္ေနပါသည္။
          အထက္ပါ ကိစၥမ်ားအျပင္ အထူးေဖာ္ျပလိုသည္မွာ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ (မူၾကမ္း)သည္ ``အမ်ိဳးသမီးထုကို ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အခြင့္အေရးကို ပိတ္ပင္ျခင္းမ်ိဳးသာျဖစ္ပါ သည္´´ ဟူေသာ ကန္႔ကြက္ခ်က္မွာမူ လံုး၀အေျခအျမစ္မရွိ႐ံုမွ်မက ထိုဥပေဒမူၾကမ္းကို ေသခ်ာစြာ ဖတ္႐ႈေလ့လာျခင္းမျပဳဘဲ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုဥပေဒ (မူၾကမ္း) အပိုင္း ၂ တြင္ ေဖၚျပခ်က္မွာ အလြန္ရွင္းပါသည္။ ထိုဥပေဒ (မူၾကမ္း) သည္ ဘာသာျခားႏွင့္ တရားမ၀င္လက္ထပ္ သည့္ ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးကိုမွ် အေရးယူရန္၊ အျပစ္ေပးရန္ ေဖာ္ျပသည့္ျပ႒ာန္းခ်က္လံုး၀မရွိပါ။ ထိုဥပေဒ (မူၾကမ္း) ၌ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္ေသာ ဘာသာျခား (ဘာသာမတူ) သူက ဗုဒၶဘာသာသို႔ တရား၀င္ကူးေျပာင္းျခင္းမရွိဘဲ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးတို႔ကို လက္ထပ္ေပါင္းသင္းလွ်င္ ထိမ္းျမား ျခင္းျပဳလွ်င္ (လင္မယားအျဖစ္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံလွ်င္) ထိုသူ (ထိုေယာက္်ား) ကို အေရးယူအျပစ္ ေပးရန္သာ ေဖာ္ျပထားရွိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္အမ်ိဳးသမီးကိုမွ် အေရးယူရန္မရွိ၍ အမ်ိဳးသမီး သည္ နစ္နာစရာအေၾကာင္းမရွိသည့္အျပင္ အမ်ိဳးသမီးထုကို ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ရာလည္း မေရာက္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။
          ထိုဥပေဒ (မူၾကမ္း) ႏွင့္ ပူးတြဲတင္သြင္းထားသည့္ ကိုးကြယ္ရာဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွတ္ပံုတင္ဥပေဒ (မူၾကမ္း)ပါ ေဖာ္ျပခ်က္အရ မည္သည့္အမ်ိဳးသမီးမဆို မိမိကိုးကြယ္ရာဘာသာသို႔ လြတ္လပ္စြာကူးေျပာင္းကိုးကြယ္ခြင့္ရွိပါ၍ မိမိႏွစ္သက္ရာဘာသာသို႔ကူးေျပာင္းၿပီး မိမိႏွစ္သက္ရာ ေယာက္်ားကို ထိုဘာသာပါျပ႒ာန္းခ်က္တို႔ႏွင့္အညီ စိတ္ႀကိဳက္လြတ္လပ္စြာ လက္ထပ္ေပါင္းသင္း ယူႏိုင္ၾကပါသည္။ မည္သို႔မွ်ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားျခင္းမရွိပါ။
          ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ``အရည္အခ်င္းျပည့္မီေသာ က်န္းမာသန္စြမ္းသည့္ မိေကာင္းဖခင္ သားသမီးမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ျမန္မာ (တိုင္းရင္းသားအားလံုးပါ၀င္သည္) ဗုဒၶဘာသာ လူေတာ္လူေကာင္း ေယာက္်ားေလးမ်ား ေျမာက္ျမားစြာသန္းခ်ီ၍ရွိသည္ကိုလည္း သိရွိေစလိုပါေၾကာင္း´´ ေစတနာ ေကာင္းျဖင့္ ေဖာ္ျပလိုက္ရပါေၾကာင္း …… ။

                                                                                            ဦးရဲေခါင္ၫြန္႕
                                                                                          ( ဥပေဒအႀကံေပး )

No comments:

Post a Comment