ကိုးကြယ္ရာဘာသာႏွင့္ပတ္သက္၍
မွတ္ပံုတင္ဥပေဒ (မူၾကမ္း)
(၁) မည္သူမဆို၊ မိမိလက္ရွိကိုးကြယ္ရာဘာသာမွ အျခားဘာသာတစ္ခုခုသို႔
ကူးေျပာင္းလိုလွ်င္ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္လိုေၾကာင္းကို သာသနာေရး၀န္ႀကီး႒ာန၏ သက္ဆိုင္ရာ သာသနာေရးဦးစီး႒ာနသို႔
အက်ိဳးအေၾကာင္း တင္ျပေလွ်ာက္ထားရမည့္အျပင္ လက္ရွိမူလဘာသာေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္
အသစ္ကူးေျပာင္းလိုေသာ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို မိတၱဴေပးပို႔ရမည္။
(၂) ထိုသို႔ေလွ်ာက္ထားျခင္းမွာ မည္သည့္အေၾကာင္းကိုအေျခခံ၍
ကူးေျပာင္းလိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပရမည္။
(၃) အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ထိမ္းျမားေရးအတြက္
(သို႔) ကြာရွင္းေရးအတြက္ (သို႔) ပစၥည္း ခြဲျခမ္းေရးအတြက္ (သို႔) အေမြဆက္ခံေရးအတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း
စသည္တို႔ကို မွန္ကန္စြာေဖာ္ျပရမည္။
(၄) ၄င္းအျပင္ ဘာသာအယူ၀ါဒႏွင့္ပတ္သက္၍ ယံုၾကည္ခ်က္ေျပာင္းလဲလိုျခင္းအေပၚ
အေျခခံျခင္း ဟုတ္/ မဟုတ္ကို ျပည့္စံုစြာေဖာ္ျပရမည္။
(၅) ထိုသို႔ေလွ်ာက္လႊာရရွိသည့္အခါ သက္ဆိုင္ရာသာသနာေရးဦးစီးဌာနက
လိုအပ္သလို အမႈဖြင့္စံုစမ္း ရမည္။
(၆) လိုအပ္လွ်င္ မူလလက္ေဟာင္း ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္
အသစ္ကူးေျပာင္းလိုေသာ ဘာသာေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ သေဘာဆႏၵကို ရယူႏိုင္သည္။
(၇) ထိုသို႔စံုစမ္းမႈကို (၆)လမွ (၁)ႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္
ေလွ်ာက္ထားသူမ်ားမွာ မိမိ၏႐ိုးသားစြာယံုၾကည္မႈေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ အျခား ဘာသာ သာသနာကို ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ရန္၊
ဖ်က္ဆီးရန္၊ ျပႆနာျဖစ္ရန္ (သို႔) မ႐ိုးသားေသာအႀကံအစည္တစ္ခုခုျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း
ေပၚလြင္လွ်င္ ထိုေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားႏွင့္ ပယ္ရမည္။ ထိုသူကိုလည္းေကာင္း၊
အားေပး ကူညီသူမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သူမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ရာဇသတ္ႀကီးဥပေဒႏွင့္
အျခားတည္ဆဲဥပေဒ မ်ားအရ အေရးယူတရားစြဲ ဆိုရမည္။
(၈) ထိုေလွ်ာက္ထားျခင္းမွာ သေဘာ႐ိုးျဖင့္ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းထင္ရွားပါက
ခြင့္ျပဳေၾကာင္း အေၾကာင္း ျပန္ၾကားရမည္။
(၉) ထိုသို႔ျပဳလုပ္သည့္ကိစၥရပ္မ်ား၌ စာရင္းအင္းျပဳလုပ္၍
မွတ္ပံုတင္ကဒ္ျပားထားရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး ထို ေလွ်ာက္ထားျခင္းအေပၚ စံုစမ္းစစ္ေဆးရျခင္းအတြက္
လိုအပ္ေသာ သင့္တင့္မွ်တသည့္ အခေၾကးေငြမ်ားကိုပါ ေတာင္းခံရယူရမည္။
(၁၀) ထိုသို႔ ဘာသာအယူေျပာင္းလဲၿပီးပါက ေနာက္ထပ္တဖန္ေျပာင္းလဲရန္
ေလွ်ာက္ထားျခင္းကို ခြင့္မျပဳရ။
(၁၁) ဤဥပေဒကို ( )
ရက္ေန႔တြင္ျပ႒ာန္းၿပီး ခ်က္ခ်င္းအာဏာတည္ေစရမည္။
- - - ဟူ၍ ျပ႒ာန္းေပးေစလိုပါေၾကာင္း - - -
ထိုအႀကံျပဳဆံုးျဖတ္ထားသည့္
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ အေရးေပၚဥပေဒ(မူၾကမ္း) ပုဒ္မ-၂-တြင္``မည္သူမဆို
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးကို လက္ထပ္ ယူမည့္သူသည္ တရား၀င္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ရမည္´´ ဟူေသာ
ေဖာ္ျပပါရွိခ်က္အေပၚ မေက်နပ္သူမ်ား သည္ အသည္းကိုကၽြဲခတ္သည့္ပမာ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကျငာစာတမ္းကိုကိုင္စြဲလ်က္
က်ယ္ေလာင္စြာ ကန္႔ကြက္လာၾကပါသည္။
ပထမ ကန္႔ကြက္ခ်က္
``လူ႔အခြင့္အေရးေၾကျငာစာတမ္းကို အားကိုးအားထားျပဳလ်က္
ကန္႔ကြက္ျခင္းကိစၥ´´
ယင္းကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍
ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ လက္ရွိျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္၏ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊
အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၃၄၇ တြင္ ``ႏိုင္ငံေတာ္သည္ မည္သူ႔ကိုမဆို ဥပေဒအရာတြင္ တန္းတူညီမွ်
အခြင့္အေရးရရွိေစရမည္။ ထို႔အျပင္ ဥပေဒ၏ အကာအကြယ္ကိုလည္း တန္းတူညီမွ်စြာ ရယူပိုင္ဆိုင္ခြင့္ေပးရမည္´´
ဟု ပါရွိပါသည္။
အထက္တြင္
ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ အမွတ္ (၁)၊ (၂)၊ (၃) ဘာသာႀကီးမ်ား၏ လက္ထပ္ခြင့္၌ ကန္႔သတ္ခ်က္ကိုမူ
မည္သည့္လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာတို႔မွ ယေန႔အခ်ိန္ထိ လံုး၀ကန္႔ကြက္ျခင္းမရွိဘဲ၊ အမွတ္စဥ္
(၄) ျဖစ္သည့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ႏွင့္သာသက္ဆိုင္ေသာ လက္ထပ္ခြင့္ကိုမွ ကန္႔ကြက္မည္ဆိုပါက
တရားမွ်တရဲ႕လား။ ``ႏိုင္ငံတိုင္း၌ ဥပေဒျပဳခြင့္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကျငာစာတမ္းက
လႊမ္းမိုးႏိုင္ပါသလား။ အထက္ပါ ထိုကန္႔ကြက္မႈသည္ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ ၃၄၇ ကို ဆန္႔က်င္ပိတ္ပင္မႈ
မျဖစ္ဘူးလား´´ ဆိုေသာ သဘာ၀က်၍ တရားမွ်တေသာ ေမးခြန္းမ်ား ေပၚေပါက္လာပါသည္။
ထို႔အျပင္ ဥပမာအားျဖင့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ
လူ႔အခြင့္အေရးေၾကျငာစာတမ္း အပိုဒ္-၁၅ တြင္
(၁) လူတိုင္းသည္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ခံယူခြင့္ရွိသည္ဟူေသာ
ေဖာ္ျပခ်က္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ၂၀၀၈-ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္
ပတ္သက္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုကိစၥမ်ား၌
သက္ဆိုင္ရာ အရည္အခ်င္းသတ္မွတ္ခ်က္အပိုဒ္မ်ားသည္ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ မကိုက္ညီပါဟု အေၾကာင္းျပ၍
ထိုအပိုဒ္မ်ားကို ပယ္ဖ်က္ပစ္ရမည္လား … ?
အဆိုပါတင္ျပခဲ့ၿပီးေသာ ကိစၥရပ္မ်ားသည္ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာပိုင္သည့္
ႏိုင္ငံတိုင္း၏ ျပည္တြင္းေရးရာကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥအျဖစ္ အေၾကာင္းျပ၍
၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ ခြင့္မရွိေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။
၄င္းအျပင္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕၏ ပဋိညာဥ္စာခ်ဳပ္အပိုဒ္-
၂ ၏ အပိုဒ္ငယ္-၇ တြင္ ``ယခုလက္ရွိ ပဋိညာဥ္စာခ်ဳပ္တြင္ ပါရွိသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕၀င္မ်ားမွာ
ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ျပည္တြင္းစီရင္ပိုင္ခြင့္ အာဏာအတြင္း၌သာ သက္ေရာက္သည့္ကိစၥမ်ားတြင္
၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ရန္ အခြင့္ အာဏာမရွိေစရ၊ သို႔မဟုတ္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအဖြဲ႕၀င္ႏိုင္ငံမ်ားမွ
အဆိုပါကိစၥရပ္မ်ားကို ယခု လက္ရွိစာခ်ဳပ္အရ ဆံုးျဖတ္ရန္တင္သြင္းရမည့္ တာ၀န္မရွိေစရ´´
ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။
ထိုပဋိညာဥ္စာခ်ဳပ္အပိုဒ္-၁၁၀၌လည္း ``ယခုလက္ရွိ
ပဋညာဥ္စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုး ထားၾကေသာ ႏိုင္ငံမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ သက္ဆိုင္ရာဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒအရ
လိုက္နာ က်င့္သံုးသည့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းႏွင့္အညီ လက္ခံအတည္ျပဳရမည္´´ဟူ၍ အထင္အရွားျပ႒ာန္း
ထားရွိပါသျဖင့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာအရ ဥပေဒျပဳျခင္းကို တားျမစ္ပိတ္ပင္
ကန္႔ကြက္ခြင့္မရွိေၾကာင္း ျပ႒ာန္းထားရွိပါသည္။
၄င္းအျပင္ လူ႔အခြင့္အေရးသမားမ်ားအေနျဖင့္
အထူးသတိ ျပဳသင့္ေသာ အခ်က္မွာ -
ထိုေၾကျငာစာတမ္း အပိုဒ္ ၂၉၊ အပိုဒ္ငယ္-၂
၌ ``မိမိ၏လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ခြင့္ မ်ားကိုသံုးစြဲရာတြင္ ကိုယ္က်င့္တရားအျပင္
ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳး စီးပြားျဖစ္ထြန္းေစေရးတို႔အတြက္ တရားမွ်တစြာက်င့္ေဆာင္ရန္အလို႔ငွာလည္းေကာင္း၊
ဥပေဒျပ႒ာန္း ထားသည့္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားျဖင့္သာ ကန္႔သတ္ျခင္းခံရမည္´´ဟူ၍ ျပ႒ာန္းထားရွိပါသျဖင့္
လူ႔အခြင့္ အေရးေၾကျငာစာတမ္းပါ အခြင့္အေရးမ်ားသည္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒကျပ႒ာန္းသည့္
ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ ေဘာင္အတြင္း၌သာ ရပ္တည္ခြင့္ရွိပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔အထက္ေဖၚျပပါ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားက
ယခုအမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ႀကီးမွ အတည္ျပဳဆံုးျဖတ္လိုက္သည့္ ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးကို
လက္ထပ္ ေပါင္းသင္းလိုသည့္လူတိုင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေယာက္်ားျဖစ္ရမည္ဆိုေသာ စည္းကမ္းသတ္မွတ္
ခ်က္မွာ လူ႔အခြင့္အေရးေၾကျငာစာတမ္းႏွင့္ မကိုက္ညီပါဟု တိုက္ခိုက္ေျပာဆိုမႈမ်ားသည္ တရား၀င္ဖို႔
လည္းအေၾကာင္းမရွိ၊ မွန္ကန္မွ်တမႈလည္းမရွိသည့္အတြက္ ထို႐ႈေထာင့္မွေန၍ ကန္႔ကြက္ခ်က္တုိ႔
ဆက္လက္အသံထြက္ေပၚလာျခင္း မရွိသည့္အခါတြင္ -
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာကိစၥ
တြင္ ``၁၉၅၄ ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာမိန္းမမ်ား အထူးထိမ္းျမားေရးႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈအက္ဥပေဒ´´
ရွိေနၿပီျဖစ္၍ ယခုအမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမွ တင္ျပေတာင္းဆိုလာေသာ
ျမန္မာဗုဒၶဘာ သာ၀င္အမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာ အေရးေပၚ (ဥပေဒမူၾကမ္း)မွာ
မလိုအပ္ပါဟု ျမန္မာႏိုင္ငံျပည္တြင္းဂ်ာနယ္တို႔ႏွင့္ ျပင္ပမီဒီယာမ်ားမွ မ်က္ႏွာစာအသစ္ဖြင့္၍
ကိုယ္လိုရာကိုယ္ဆြဲၿပီး ``ခုတ္ရာတျခား၊ ရွရာတလြဲ´´ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားႏွင့္ တိုက္ခိုက္လာသည့္အတြက္
``၁၉၅၄ ခုႏွစ္ ဥပေဒသည္ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြါးကို လံုး၀အကာအကြယ္မေပးႏိုင္သည့္
အျပင္ ထိုဥပေဒ၌ ဘာသာျခားက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးကို ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခြင့္ရွိသည္
ဟူေသာအခ်က္ကို အကာအကြယ္ယူ၍ အသက္(၁၄)ႏွစ္ျပည့္႐ံုမွ်သာရွိေသာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ိဳး သမီးငယ္တို႔သည္ဘ၀ပ်က္၍
ဘာသာျခားမ်ိဳးဆက္မ်ားသာေပၚထြက္လာလ်က္ရွိသည္မွာ မ်က္ေမွာက္ ကာလ အေျခအေနတြင္ ထင္ရွားလ်က္ရွိပါသည္။
No comments:
Post a Comment